українська російська англійська
Держспоживінспекція: В Україні заборонена реклама тютюнових виробів
18.09.2012 | 16:45
Прес-служба Держспоживінспекції

17 вересня Голова Держспоживінспекції України Сергій Орєхов взяв участь у прес-конференції з нагоди набуття чинності Закону України № 3778-ІV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів».

 

З 16 вересня 2012 року в Україні заборонена не лише реклама на радіо, телебаченні, в друкованих ЗМІ та на зовнішніх рекламних носіях, але й у мережі Інтернет, у магазинах та кіосках, а також спонсорство та стимулювання продажу тютюнових виробів.

«Щоб боротися проти куріння, мало роз'яснювати, у чому його шкода. Наш основний метод - крах престижу куріння і курця в сучасному суспільстві. Ми повинні змусити сприймати цю шкідливу звичку як прикру помилку, яку потрібно неодмінно виправити і захистити оточуючих від шкідливої дії тютюнового диму», - зазначив Сергій Орєхов.

За словами Голови Держспоживінспекції України, сьогодні активно проводиться боротьба із залежністю від тютюну серед населення. Свідченням серйозних намірів Держспоживінспекції України у вирішенні проблеми тютюнопаління є узгодження з Уповноваженим Президента України з прав дитини Юрієм Павленко 14 травня поточного року Плану спільних дій щодо реалізації заходів, спрямованих на недопущення продажу алкогольних та тютюнових виробів дітям, протидії доступності дітей до алкоголю і тютюну, а також запобігання пияцтва та тютюнопаління серед підростаючого покоління. «План дій уже реалізується. Заходи в основному спрямовані на виявлення точок продажу дітям алкоголю і тютюну, притягнення посадових осіб, які сприяють цьому явищу, до відповідальності», - зазначив він.

Також вагомою подією у подоланні ситуації, що склалася, стало підписання 6 серпня поточного року Меморандуму про співпрацю між Державною інспекцією України з питань захисту прав споживачів та членами Коаліції «За вільну від тютюнового диму Україну», згідно з яким сили об'єднали зусилля в захисті нинішнього та майбутнього покоління від руйнівного впливу тютюнопаління на здоров'я споживачів, а також від його соціальних, екологічних і економічних наслідків.

«Необхідно формувати світогляд дітей змалечку. Треба виховувати підростаюче покоління таким чином, щоб у нього було вироблене уявлення, що пити і курити – соромно і неприйнятно. На це, звісно, піде чимало часу, але результат буде позитивним – здорова нація,  вихована на принципах громадської свідомості, бажанні активно брати участь у процесі  становлення та розвитку суспільства, прагненні власними стараннями та зусиллями підвищити якість життя та його рівень», - підкреслив Сергій Орєхов

Відтепер набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів» означає, що власники усіх торгових закладів мають зняти з вітрин та прилавків усі наліпки чи оздоблення, що містять рекламу тютюнових виробів. Також з мережі Інтернет повинні зникнути банери та ролики, що рекламують тютюн. Жодна вечірка, концерт чи інший захід не має права отримувати спонсорську допомогу від підприємств тютюнової індустрії. Порушників Закону чекатиме адміністративна відповідальність - штраф у розмірі від 30 до 50 тис. грн., залежно від тяжкості правопорушення. Контроль за виконанням Закону буде здійснювати Державна інспекція України із питань захисту прав споживачів та її підрозділи  в регіонах.

версія для друку