українська російська англійська
Б.Колесніков: Вперше за 14 років проведено військові навчання з наведення наплавного залізничного моста
25.09.2012 | 16:50
Прес-служба Міністерства інфраструктури

На Дніпропетровщині вперше за 14 років пройшли наймасштабніші в Україні тактичні військові навчання «Перспектива-2012», у яких взяли участь військові Державної спеціальної служби транспорту Міністерства інфраструктури України. Військові Мінінфраструктури забезпечили наведення наплавного залізничного моста і форсування водної перешкоди залізничним транспортом та бойовою технікою. За ходом навчання спостерігали Віце-прем'єр-міністрМіністр інфраструктури України Борис Колесніков, Міністр оборони України Дмитро Саламатін, голова Дніпропетровської ОДА Олександр Вілкул, начальник Генерального штабу – головнокомандувач Збройних Сил України генерал-полковник Володимир Замана, голова адміністрації Державної спеціальної служби транспорту генерал-лейтенант Микола Мальков.

«Ми бачили спільні навчання Міністерства оборони та Міністерства інфраструктури України - таких навчань ми не проводили з 1998 року. Тож хочу подякувати офіцерам та військовослужбовцям, які взяли участь у навчаннях», - сказав Борис Колесніков.

Навчання пройшли на водній частині Новомосковського загальновійськового полігону. За словами Олександра Вілкула, проведення таких масштабних навчань на Дніпропетровщиніце ознака того, що в регіоні зосереджені одні з кращих підрозділів бойової підготовки та військової майстерності, зокрема, тут дислокується унікальний 194-й понтонно-мостовий загін Державної спеціальної служби транспорту України Міністерства інфраструктури України, особовий склад якого під час тактичних військових навчань продемонстрував майстерність щодо наведення на водній перешкоді залізничного моста задля її форсування основними силами – залізничним рухомим складом з бойовою військово-десантною технікою та колонною автомобільної техніки.

Відтак на початку навчань в якості технічної розвідки мостом проїхала автомобільна техніка УАЗ 469 та КрАЗ-257 на комбінованому ходу (це транспортні засоби, які за допомогою спеціальних механізмів поєднують можливість руху автодорогами і залізничними шляхами). Після того, коли розвідники підтвердили технічну справність переправи, нею проїхав залізничний рухомий склад, завантажений бойовою технікою 25-ї окремої повітрянодесантної бригади (бойовими машинами десанту та бронетранспортерами), також мостом пройшла колонна автомобільної техніки.

Довжина зведеного військовими залізничниками понтонно-мостового переходу через штучну водойму Новомосковського загальновійськового полігону становить 325 метрів. За словами Бориса Колеснікова, цей понтонний міст може використовуватись і в мирний час, у тому числі під час паводків на заході нашої країни. «Цей міст в умовах паводку у Західній Україні може бути розгорнуто за дві доби, і таким чином буде відновлено залізничне сполучення», - наголосив Віце-прем'єр-міністр.

Також як зазначив Віце-прем'єр-міністр, подібні навчання слід проводити раз у два роки, щоб мати підготовлену професійну армію. «Економіка України стала сильнішою, і ми повинні більше витрачати на обороноздатність армії, не такий далекий перехід, і про це вже говорив Президент України, на професійну армію. А професіонали мають отримати найякіснішу техніку», - сказав Борис Колесніков, додавши, що військові пишатимуться країною, яку захищають.

За підсумками навчання було відзначено кращих військовослужбовців. Загалом у навчаннях було задіяно понад 400 військових.

Довідково

Наплавний залізничний міст НЗМ-56 - унікальний транспортний засіб, що забезпечує переправу через водні перешкоди залізничного рухомого складу та автомобільної техніки, як в мостовому варіанті, так і в поромному. Міст НЗМ-56 забезпечує пропуск залізничних поїздів із шириною рейок 1520 та 1435 мм з вагонним навантаженням 6,2 тс/м з одиночною тягою та з подвійною тягою. Швидкість пересування поїзду по мосту при одиночній тязі не більше 15 км/год, а при подвійній – не більше 10 км/год. При проходженні по мосту поїздів, крім тих, що ведуться двосекційними тепловозами, допускається одночасний пропуск по автопроїзду колони автомобілів вагою до 10 т з інтервалом 30 м та швидкістю до 30 км/год. При відсутності потягу на мосту по автопроїзду може пропускатися гусенична техніка вагою до 50 т з інтервалом 50 м або колона автомашин вагою до 17 т (без обмежень дистанцій в звичайному маршовому порядку).

Міст складається з 90 секцій, які швидко і легко збираються в повний комплект максимальною довжиною 531,8 м. Він використовується не лише в інтересах оборони, а і в мирний час при будівництві позакласних і великих мостів, а також в умовах ліквідації наслідків техногенних та природних катастроф. Зокрема, повеней. 194-й понтонно-мостовий загін Державної спеціальної служби транспорту України брав участь в подоланні наслідків повені в західних областях України в 2010 році.

.

версія для друку