українська російська англійська
У Мінінфраструктури створять робочу групу для покращення ситуації з вантажоперевезеннями
06.02.2013 | 16:43
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Міністерство інфраструктури України задля покращення ситуації з вантажоперевезеннями прагне встановити системний діалог між залізничною адміністрацією, морськими торговельними портами та вантажовідправниками. З цією метою при Мінінфраструктури впродовж двох-трьох найближчих тижнів буде створено робочу групу, до складу якої увійдуть представники Міністерства, Укрзалізниці, приватні компанії-вантажовідправники та інші. Про це було домовлено під час наради з питань збереження і можливого залучення додаткових обсягів перевезень територією України, що відбулася у Мінінфраструктури 5 лютого.

За словами заступника Міністра інфраструктури – керівника апарату Володимира Корнієнка, у рамках реформування морської та залізничної галузі збільшено регулятивну роль Міністерства. «Мінінфраструктури допомагатиме вирішувати питання у залізничній та морській галузях як по завантаженості, так і по тарифній політиці», - відзначив Володимир Корнієнко.

Зокрема, з питань формування тарифів на залізничні транзитні вантажоперевезення при Мінінфраструктури працює Тарифна Рада. Щоб кожен вантажовідправник мав змогу надіслати свої пропозиції по тарифах, а Мінінфраструктури оперативно відреагувати, незабаром на сайті відомства буде опубліковано контакти (адресу, електронну пошту та телефон) Тарифної Ради. Впродовж місяця кожен запитувач отримає відповідь. Крім того, питання тарифних ставок розглядає Тарифна комісія Укрзалізниці.

«Основне завдання Мінінфраструктури, залізниць та морських портів у секторі транзитних вантажних перевезень – оперативне реагування на запити вантажовласників та експедиторів щодо встановлення конкурентоспроможних тарифів», - підкреслив заступник генерального директора Укрзалізниці Петро Науменко. Тож, за його словами, Укрзалізниця наразі пропонує удосконалити нормативну правову базу, що регулює тарифи та власне сам процес перевезення транзитних вантажів. Для цього залізничники виступають з ініціативою дозволити їм встановлювати пільгові тарифи зі знижками та прискорити процедуру підписання та реєстрації нормативного акту щодо встановлення пільгових тарифів. Крім того, стабілізації ситуації з транзитними вантажами, як зазначив Петро Науменко, сприятиме вирішення проблем встановлення наскрізних тарифів на вантажоперевезення з іншими залізничними адміністраціями на усьому маршруті прямування вантажів та на перевезення транзитних вантажів через морські торговельні порти України, затримки товарів, які не є підакцизними на кордоні для оформлення митної декларації, затримки вагонів на кордоні з метою проведення додаткових радіометричних досліджень тощо.

Утім, за словами заступника Міністра інфраструктури Дмитра Демидовича, у 2012 році порівняно з 2011 роком обсяги транзиту в країні знизилися на 10 млн. тонн, але транзитний потік зменшується не через наявні тарифні ставки. «Як свідчить аналіз, транзитна ставка - не основна причина втрати транзиту. Є маса інших факторів. Щоб чітко розібратися, чому втрачається вантаж, Мінінфраструктури прагне конструктивної співпраці з вантажовідправниками, які безпосередньо на місцях краще розуміють проблематику», - наголосив Дмитро Демидович.

Заступник Міністра закликав вантажовідправників інформувати Мінінфраструктури про основні фактори падіння транзиту та пропонувати власне бачення їх усунення. «Функціонування робочої групи дозволить сформулювати взаємні цілі та завдання, щоб по-перше, стабілізувати, по-друге, вирівняти, і по-третє, вирішити, що необхідно зробити, щоб все-таки транзитний потік пішов через порти України», - наголосив Дмитро Демидович.

Вантажовідправники, які взяли участь у нараді, підтримали ініціативу Мінінфраструктури зі створення робочої групи. На їхню думку, це дозволить донести власні пропозиції вантажовідправників щодо удосконалення як перевізного процесу, так і формування прозорих тарифів.

«Міністерство інфраструктури України розуміє: те, що було дієвим учора, сьогодні вже не працює. Відтак необхідні зміни, які Міністерство, залізниці та порти повинні впроваджувати спільно з вантажовідправниками», - підкреслив Володимир Корнієнко. Заступник Міністра зауважив, що подати заявку на участь у робочій групі можуть усі вантажовідправники,

 

 

версія для друку