українська російська англійська
Володимир Козак: Використання нових технологій дає гарантію, що дороги витримають сучасні навантаження
13.03.2013 | 14:43
Прес-служба Міністерства інфраструктури

Під час будівництва нових автомобільних шляхів дорожники впроваджують використання низки якісних сучасних європейських технологій та матеріалів. Серед таких – армування асфальтобетонного покриття, влаштування асфальтобетонних покриттів на в'яжучих модифікованих полімерах; будівництво підпірних стін за допомогою геосинтетичних матеріалів, виготовлення асфальтобетонних сумішей із застосуванням нових матеріалів, холодний ресайклінг тощо. Про це під час брифінгу у Кабінеті Міністрів України 13 березня 2013 року розповів Міністр інфраструктури Володимир Козак.

Міністр нагадав, що із 168 тис. км українських доріг переважна більшість збудована ще у 60-70 роки і на сьогодні через зростання завантаженості втрачає несучу здатність. «Тоді навантаження на дороги відповідало автотранспорту того часу. Якщо подивитись на автотранспорт 60-70 років і на сьогоднішній, особливо вантажний, є суттєва різниця.  Наші дороги не розвивались такими темпами як автопромисловість.  Тому на сьогодні наші дороги не витримують нинішнього навантаження», - сказав Володимир Козак. 

Він розповів, що нині нові дороги в Україні, зокрема й під час підготовки до Євро-2012, будуються за сучасними технологіями. «За останні роки нами було відремонтовано сучасними методами близько 5 тисяч км доріг. На сьогодні ми використовуємо нові технології. Це і армування асфальтобетонного покриття, і покриття на в'яжучих полімерах, спорудження підпірних стін за допомогою геосинтетичних матеріалів тощо. Ці технології дають нам гарантію, що дороги витримають сучасні навантаження», - запевнив Міністр.

Довідково

Покращення стану покриттів, а відтак і їхньої довговічності, дорожники досягають за рахунок модифікації бітумівнаприклад, суміш створюють з використання мадгезійних та полімерних добавок, синтетичного воску. Модифікація адгезійними добавками покращує прилипання бітуму до кам’яного матеріалу, таким чином плівка бітуму не відшаровується під дією води, тобто підвищується водостійкість асфальтобетону. Крім того, такий вид модифікації запобігає лущенню, викришуванню дорожніх покриттів, утворенню на них вибоїн та ям. Модифікація полімерами, природними бітумами, добавками на основі синтетичного воску, хімічними реагентами та іншими речовинами зміцнює та підвищує теплостійкість бітумів, надає їм пружності, покращує низькотемпературну стійкість. Тобто запобігає появі колійності на асфальтобетонному покритті за високих температур, а за низьких - зменшує тріщиноутворення. Також за використання такого модифікованого бітуму зменшується вірогідність утворення руйнувань на дорогах, спричинених тривалою дією транспортних навантажень.

Холодний ресайклінгукріплення (стабілізація) грунтів, кам’яних матеріалів та асфальтового грануляту, одержуваного в результаті дроблення асфальтобетонного брухту (фала), різними в'яжучими, шляхом попереднього фрезерування і змішування на дорозі.

 

версія для друку