українська російська англійська
О. Вілкул: Кращі вітчизняні розробки з модернізації ліфтового господарства поширять по всій Україні
28.03.2013 | 12:56
Прес-служба Віце-прем'єр-міністра

Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул провів у Харкові виїзну нараду щодо впровадження пілотного проекту з модернізації ліфтів, внутрішніх електричних мереж багатоквартирних будинків та впровадження інноваційних технологій в житловому фонді. Нарада пройшла на мінізаводі з виготовлення кабін для ліфтів комунального спеціалізованого підприємства «Харківміськліфт».

У нараді узяли участь Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Темник, голова Харківської обласної державної адміністрації Михайло Добкін, голова Харківської обласної ради Сергій Чернов, Харківський міський голова Геннадій Кернес та посадовці з інших регіонів України.

У рамках модернізації житлово-комунального господарства Уряд підтримає створення об'єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), проведення комплексного оновлення систем водо- та теплопостачання, ремонт ліфтового господарства. «Буде застосований європейський досвід впровадження сучасних енергозберігаючих та інноваційних технологій в модернізацію житлового фонду. Будуть підтримані вітчизняні ініціативи та виробники. Передові напрацювання в цьому напрямку сьогодні успішно реалізуються у Харкові, і вони будуть поширені на всю Україну», - сказав Віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул.

З 2006 року в Харкові кількість непрацюючих ліфтів зменшено в 7 разів – з 1,5 тис. до 215 і роботи з оновлення парку ліфтів триває.

Для цього з метою подальшого підвищення якості ліфтового парку та систем внутрішньобудинкових електромереж в 2012 році у Харкові розроблена та прийнята Програма «Модернізація інженерного обладнання житлового фонду міста». Її реалізація передбачає капітальний ремонт 377 ліфтів, заміну 120 ліфтів, диспетчеризацію 760 ліфтів, експертне обстеження 250 ліфтів, капітальний ремонт внутрішньобудинкових електромереж у 348 житлових будинках міста.

Заплановані заходи дозволять зменшити витрати з утримання житлового фонду міста на 6,8 млн. грн. у рік та при цьому економити 2,6 млн. КВт електроенергії щорічно, а зекономлені кошти спрямувати на подальше підвищення якості обслуговування населення.

Основні заходи в рамках Програми реалізує комунальне спеціалізоване підприємство «Харківміськліфт». Як доповів його директор Анатолій Кандауров, крім ремонту і заміни ліфтів, підприємством розроблено комплекс технічних засобів «Розумний під’їзд».

Основними можливостями комплексу є:

-  управління через Єдиний інформаційно-диспетчерський центр доступом в під'їзд, підвал, на горище і машинне приміщення з можливістю встановлення відеокамер,

-  поширення голосових повідомлень для мешканців будинку біля вхідних дверей і в кабіні ліфта (наприклад, нагадування про сплату за послуги ЖКГ),

-  рухомий рядок інформаційних повідомлень на вхідних дверях або в кабіні ліфта,

-  відкривання вхідних дверей з мобільного телефону мешканця,

-  автоматичний виклик ліфта на перший поверх,

-  контроль візиту співробітників служб та підприємств ЖКГ, фіксація прибуття аварійних служб, карет швидкої допомоги, управління освітленням на вході в будинок та на першому поверсі тощо.

Кожна складова цієї системи може експлуатуватися як автономна, що дозволяє виконувати її поетапне запровадження.

Такий комплекс через Єдиний інформаційно-диспетчерський центр дозволяє здійснювати контроль за станом устаткування під'їзду, дистанційне зчитування показань електролічильників, лічильників тепла і води, складання енергетичної, екологічної і температурної карт міста, ведення протоколів роботи житлово-комунального устаткування і персоналу.

Окремо підприємством КСП «Харківміськліфт» розроблена і вже серійно виробляється апаратура для диспетчеризації ліфтового і комунального господарства. Ця система передбачає використання бездротових каналів GSM для зв'язку з центральною диспетчерською службою(ЦДС).

Система аналізує стан датчиків і при виникненні аварійної ситуації подає відповідний сигнал диспетчеру. Отримавши сигнал, диспетчер може встановити голосовий зв'язок з пасажиром у кабіні ліфта, вимкнути і включити контактор, що подає напругу на станцію управління ліфтом, а також передати виклик аварійній бригаді або черговому механіку. У вікні робочого місця диспетчера відображається вся необхідна інформація: адреса ліфта (об'єкта) в місті, список аварій, архів аварійних ситуацій за даною адресою, список дій диспетчера та час, який він витратив на їх виконання тощо.

Станція диспетчеризації здатна опитувати встановлені в будівлі прилади, які не відносяться до ліфтового господарства: лічильники електроенергії або тепла, датчики загазованості або витоку води, і передавати отримані дані на диспетчерський пульт. А також, за командою диспетчера або за розкладом, вмикати і вимикати освітлення в під'їздах. Все це дозволяє створювати централізовані системи автоматизації житлових комплексів і бізнес-центрів.

«Харківський комплекс вже успішно працює в Києві, Одесі, Харкові, Запоріжжі, Каневі, Кременчуку, Полтаві, Чернігові, Сумах, а також в Уфі (Росія), Баку (Азербайджан), Тбілісі (Грузія) і в Єревані (Вірменія). Мінрегіону поставлено завдання опрацювати можливість поширення харківського досвіду впровадження інноваційних технологій в житловому фонді по всій країні. Також необхідно провести аналіз кращого досвіду і в інших містах України», - сказав Віце-прем'єр-міністр України Олександр Вілкул.

 

версія для друку