українська російська англійська
Мінінфраструктури пропонує розробити механізми фінансування дорожньої галузі
08.04.2013 | 19:28
Прес-служба Міністерства інфраструктури

На сьогодні багато українських доріг знаходяться у критичному експлуатаційному стані та потребують капітального ремонту. За нормативами щороку необхідно ремонтувати капітальним або середнім ремонтом 35 тис. км, але лише за останні 5 років відремонтовано близько 5 тис. км., адже фінансування на оновлення дорожньої інфраструктури катастрофічно не вистачає. Відтак Мінінфраструктури разом з Укравтодором вивчає усі можливі шляхи збільшення фінансування на будівництво доріг на основі кращого міжнародного досвіду. Зокрема, незабаром планується створити Комісію з реформування дорожньої галузі, одним із завдань якої стане розробка механізмів фінансування (надходження та цільового використання коштів) дорожньої галузі, зокрема, виділення надходжень не лише на дороги державного, а й місцевого значення.

Мінінфраструктури відкрите для вивчення кращих світових практик, на основі яких реалізовано якісні проекти, та повсякчас інформує населення про розгляд можливості їхнього впровадження в Україні. Серед пропозицій щодо розширення джерел фінансування дорожнього господарства, які наразі вивчає та аналізує Мінінфраструктури для створення та утримання якісної дорожньої мережі, - поетапна оптимізація розмірів акцизного збору на пальне, впровадження досвіду будівництва автошляхів на умовах державно-приватного партнерства та запровадження плати з великовагових транспортних засобів для компенсації шкоди, завданої проїздом дорогами загального користування державного значення.

Основна частина коштів, що спрямовується на дорожні роботи, - це надходження від акцизного збору та ввізного мита на нафтопродукти, акцизного збору та ввізного мита з імпортованих на митну територію України транспортних засобів та шин до них. Однак у нашій державі діють найнижчі акцизні збори на пальне порівняно з іншими країнами Європи – 198 євро за тонну на бензин та 46-98 євро за тонну на дизельне паливо (у Польщі, наприклад, акцизна ставка вища на бензин у 2,5 разів, на дизель – приблизно у 6 разів, у Болгарії – у 2,4 рази на бензин, у 5,8 разів на дизель, в Естонії – у 2,8 разів на бензин та у 7,1 разів на дизель). При цьому у країнах ЄС дорожні фонди також наповнюються виключно за рахунок надходжень від акцизних зборів та ввізного мита.

Відтак станом на сьогодні оптимізація акцизу на пальне до мінімального європейського рівня – це лише пропозиція Мінінфраструктури та Укравтодору, викликана необхідністю збільшення надходжень та виключно цільового спрямування коштів для покращення якості доріг в Україні та відповідно підвищення безпеки руху. Передбачається, що розробкою механізму поступової зміни акцизних ставок на пальне займатиметься спеціально утворена Робоча група, до складу якої увійдуть спеціалісти Мінінфраструктури, Мінекономіки, Мінфіну, Укравтодору, автоперевізники, профспілкові, громадські організації. Відтак процес підготовки відповідного нормативного акта відбуватиметься прозоро та відкрито. Після опрацювання Робочою групою та Комісією з реформування дорожньої галузі, проект буде розміщено на сайті Мінінфраструктури для публічного обговорення. Й лише після врахування зауважень та пропозицій експертів та громадськості на розгляд Уряду буде подано економічно обґрунтований та виважений проект нормативного акта.

Мінінфраструктури наголошує: розповсюджена у мас-медіа інформація, що підвищення акцизного збору призведе до подорожчання пального на 6-7 грн., не відповідає дійсності. Дорожники пропонують запровадити поетапне, по мірі зростання економічного рівня, до 2018 року, збільшення ставок акцизного збору на нафтопродукти до розмірів, що дорівнюватимуть мінімальним європейським.

 

 

 

 

 

версія для друку