українська російська англійська
В Україні збільшився рівень поінформованості громадян з питань ВІЛ-інфекції/СНІДу
09.09.2013 | 15:57
Прес-служба Державної служби України з питань протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та інших соціально небезпечних захворювань

В Україні поступово збільшується рівень поінформованості населення з питань ВІЛ-інфекції/СНІДу. Кількість звернень до Національної лінії телефону довіри з питань ВІЛ/СНІДу за останній квартал збільшилася на 1,5 тис у порівнянні з попереднім аналогічним періодом. Загалом же за перше півріччя 2013 року за консультаціями на тему ВІЛ та СНІДу звернулися понад 21,6 тис громадян. З них, 21,2 тис. – надані консультації по телефону, ще понад 400 звернень були опрацьовані в онлайн-режимі.

Робота Національної лінії - це підвищення рівня поінформованості населення України щодо профілактики, діагностування та лікування ВІЛ/СНІДу та супутніх хвороб шляхом цілодобового надання безоплатних, конфіденційних, інформаційно-психологічних та медичних консультацій телефоном та за допомогою мережі Інтернет. Активна популяризація телефону довіри здійснюється в рамках програми «Не дай СНІДу шанс», яку реалізовує Держслужба України соцзахворювань спільно з Німецьким товариством міжнародного співробітництва (GIZ).

Згідно з проведеним аналізом роботи, основна група клієнтів – це особи віком 20-40 років, які звертаються за інформаційно-психологічною та медичною допомогою.

 Домінуюча тематика телефонних консультацій - питання ВІЛ/СНІДу та супутніх проблем (близько 70% від загальної кількості звернень). До цієї категорії відносяться дзвінки людей, які живуть з ВІЛ, та їхніх родичів, яких цікавлять різноманітні аспекти життя людей із зазначеним захворюванням. Зокрема, це специфіка процесу лікування ВІЛ (його безоплатність і своєчасність), порушення прав ВІЛ-позитивних людей, прийняття діагнозу після тестування, можливості народження дітей дискордантними парами (парами, де один з партнерів ВІЛ-інфікований) та ін.

 На решту 30% припадають роз’яснення щодо діагностики ВІЛ, шляхів зараження вірусом через побутові контакти, роботи організацій, що надають послуги до- та післятестового консультування. За підсумками півріччя найбільш активними були мешканці Києва. Також частими були звернення від представників Одеської, Дніпропетровської, Донецької областей. Регіони, з яких клієнти зверталися вкрай рідко - це Закарпаття й Тернопільщина.

 Важливе місце займали запити на надання психологічної допомоги. Як і раніше, актуальним залишається питання розголошення діагнозу. Часто з цією проблемою звертаються жителі маленьких міст і сіл, де приховати таку інформацію фактично неможливо. Також почастішали звернення родичів ВІЛ-позитивних людей, яким необхідні іформаційні орієнтири для психологічної підтримки ВІЛ-інфікованих близьких. Протягом останніх трьох місяців часто піднімалася проблема дискримінації у повсякденному житті.

Нагадуємо, що телефонні консультації надають за номером 0-800-500-451.

версія для друку