українська російська англійська
Мінекономрозвитку продовжує вдосконалювати законодавство в сфері захисту прав споживачів
20.11.2013 | 16:50
Прес-служба Міністерства економічного розвитку і торгівлі

Зміни в економіці країни, а також євроінтеграційні процеси зумовлюють необхідність вдосконалення законодавства в сфері захисту прав споживачів, зокрема, приведення його до європейських норм, зазначив заступник директора департаменту розвитку торгівлі Міністерства економічного розвитку і торгівлі України Сергій Литвиненко в ході круглого столу на тему: «Розвиток законодавства України про захист прав споживачів в умовах євроінтеграції».

Він повідомив, що Мінекономрозвитку разом з експертами інших міністерств і відомств, готує зміни до Закону України «Про захист прав споживачів», Кодексу України про адміністративні правопорушення, Цивільного процесуального кодексу України та інших документів. Таким чином спрощується порядок звернення споживачів за захистом своїх прав і усувається дублювання функцій органів влади в цій сфері.

Серед «революційних змін» Сергій Литвиненко назвав уведення в законодавство у сфері захисту прав споживачів поняття «незалежна експертиза споживчої якості», яку будуть проводити товарознавці-експерти. Це, на його думку, дозволить споживачам розраховувати на об’єктивність перевірки якості товарів.

Також експерт Міністерства повідомив, що зміни, які планують впровадити, дозволять вирішити проблему різного трактування законодавства в сфері захисту прав споживачів: «Якщо у законі є подвійне трактування норми, то у випадку суперечки рішення приймається на користь споживача».

Крім того, за словами Сергія Литвиненка, із прийняттям змін буде врегульоване питання заміни або повернення коштів за товари, які мають недоліки; уточнено вимоги щодо змісту та оформлення маркування продукції; вирішено питання захисту прав споживачів у випадках попередньої плати за товар.

На думку експерта, захист прав споживачів фінансових послуг потребує окремого законодавчого врегулювання.

«Питання захисту споживачів фінансових послуг потрібно виділяти в окремий закон. Реалізовувати його в рамках Закону України «Про захист прав споживачів» недоцільно», - вважає Сергій Литвиненко.

версія для друку