українська російська англійська
У МОН обговорено питання підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти
19.11.2014 | 12:24
Прес-служба Міністерства освіти і науки

18 листопада у Міністерстві освіти і науки відбулася Всеукраїнська нарада з питань якості підготовки фахівців у галузі дошкільної освіти.

У нараді взяли участь директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки Юрій Кононенко, начальник відділу дошкільної освіти МОН Тамара Панасюк, представники департаменту вищої освіти Міністерства, Інституту інноваційних технологій та змісту освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти, вищих навчальних закладів, дошкільних навчальних закладів та громадських організацій.

Під час наради учасники обговорили питання відбору та якості підготовки педагогічних кадрів для дошкільних навчальних закладів.

Зокрема, представник ВБО «Громадська соціальна рада» Андрій Горський звернув увагу присутніх на якість підготовки та нестачу педагогів на місцях. За його словами, за результатами дослідження, проведеного у 2013 році, держава витрачає велику кількість коштів на підготовку магістрів дошкільної освіти, в той час, як 70% випускників ВНЗ працюють не за спеціальністю. З іншого боку, на думку представника громадського об’єднання, в рамках існуючих програм підготовки фахівців у вищих навчальних закладах процес навчання повинен здійснюватися так, щоб майбутній педагог міг бачити у дитині особистість та шукав шляхи створення простору для її розвитку.

Директор Інституту розвитку дитини Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова Ірина Загарницька зазначила, що за останніми даними вступної кампанії кількість охочих вступити на напрям підготовки дошкільної освіти щороку зростає. Вона також спростувала твердження про низький рівень підготовки абітурієнтів. За словами Ірини Загарницької, середній бал за результатами сертифікатів загального незалежного оцінювання з профільних предметів абітурієнтів становить 180 балів. Щодо якості підготовки директор Інституту розвитку дитини зауважила, що у циклі практичної підготовки фахівців дошкільної освіти ще на першому курсі 4 кредити присвячено теорії співпраці з родинами, де студент розглядає проблеми, які можуть виникнути у роботі з батьками, та вчиться їх вирішувати. Ірина Загарницька зазначила, що існує хибна думка щодо низької якості підготовки заочної форми навчання, бо заочники найбільш вмотивовані студенти, які мають великий досвід у галузі дошкільної освіти.

Учасники наради також порушили питання участі практикуючих фахівців у підготовці педагогічних кадрів дошкільної освіти, навчальних планів, професійного відбору, проведення профорієнтаційної роботи викладачами ВНЗ, доцільності підготовки магістрів дошкільної освіти, вмотивованості студентів тощо.

Директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Юрій Кононенко, підсумовуючи результати зустрічі, запевнив, що Міністерство освіти і науки у встановленому порядку обов’язково розгляне пропозиції громадської організації та університетів щодо інновацій в методиці підготовки кадрів. За словами директора департаменту, Міністерство має досвід співпраці з громадськістю та завжди прислухається до слушної думки.

 

версія для друку