українська російська англійська
Вступне слово Прем'єр-міністра Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 28 грудня 2016 року
28.12.2016 | 15:17
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

Національна скаутська організація України "Пласт": Шановний Володимире Борисовичу! Шановні члени Кабінету Міністрів, учасники засідання!

Ми дуже раді вітати вас від імені Національної скаутської організації України "Пласт" і вперше за понад п'ятнадцятилітню історію передачі Віфлеємського вогню миру мати за величезну честь занести вам цей символ спокою, добра і миру, який постійно горить на місці народження Ісуса Христа, який з 1988 року постійно передається по всьому світу, долаючи конфесійні, релігійні, будь-які інші кордони, символізуючи єдність і віру в краще.

Нам надзвичайно приємно, що вперше в історії України ми маємо змогу передати цей вогник, який, ми дуже сподіваємося, підтримає в ваших серцях, кожного з вас віру в те, що добро творити добре, добро творити правильно, тому що зараз наше суспільство перебуває в такій зоні турбулентності, коли дуже важко повірити в те, що зміни відбуваються, що ці зміни незворотні і що Україна прямує до тих рівнів життя, які нам з вами, бо я все-таки теж більше вашого покоління, не соромно буде передати нашим вихованцям, нашим пластунам, які вірять в те, що ми передамо їм ту країну, якою можна пишатися, стандартами такими, які панують в усьому розвинутому світі, а можливо, десь і краще, так, як у нас вийшло з системою ProZorro.

Дуже дякую вам за запрошення! Сподіваємося, що ви отримаєте додатковий заряд енергії в опіці спільним майном, в опіці освітою, культурою, молоддю, бо це дуже важливо. І нехай цей вогник, який зараз палає в кабінетах більшості лідерів європейського світу, вперше запалавши в Кабінеті Міністрів, наповнить його тим добром і тим спокоєм, який необхідний для того, щоб усе, що ви робите, мало довіру і підтримку суспільства.

 

ГРОЙСМАН В.Б.: І особливо давайте подякуємо Матвію. Він так тримав його мужньо.

Дякую! З вашого дозволу я декілька слів скажу.

Я хочу подякувати вам за те, що ви бережете традиції, і те, що ви сьогодні завітали до Уряду України з Віфлеємським вогнем, з миром, з добром, з теплом. Я думаю, що саме цього нам і не вистачає: розуміння, добра, тепла, нормальних людських відносин один до одного.

І насправді, правильно було сказано, що ми переживаємо часи дуже складні. Але врешті-решт від нас залежить, наскільки мужньо ми можемо їх пережити ті часи, які результати ми можемо отримати. Я б дуже хотів, щоб цей вогонь був символом, у тому числі й миру, й злагоди, й успіху.  І я би дуже хотів, щоб ми не просто пройшли турбулентність, а щоб ми почали виходити на належний рівень життя кожного українського громадянина.

І насправді, дуже важливо, щоб ви відчували як молоде покоління турботу про себе і мали відповідні можливості для того, щоб зростати, розвиватися, навчатися і бути успішними.

Щиро вам дякуємо! Бажаємо успіхів і всіх земних благ!

Шановні колеги, з вашого дозволу декілька слів на початку нашого засідання. Насправді, по-перше, нас надихнули, думаю, всіх на роботу. Ми зараз знаходимося на завершенні 2016 року, який минає. І насправді для кожної української родини, для всіх нас це певний час, коли ми можемо підвести підсумки.

І кожна людина сьогодні мріє про те, щоб все саме погане залишилося в цьому році, а все саме найкраще увійшло в новий рік. Буде багато мрій і бажань на 2017 рік і відверто я бажаю, щоб всі мрії збувалися. Думаю, для нас теж важливо сьогодні підвести певні підсумки 2016 року, але більше говорити про майбутнє.

Мені б дуже хотілося, щоб ми зробили все від себе залежне, щоб врешті-решт були владою, яка має зовсім інший ґатунок, зовсім іншу філософію, щоб люди побачили в нас тих, хто реально розуміє і може проводити зміни. Це все потрібно зробити тільки нашими діями, не просто лозунгами, або якимись обіцянками, а дуже конкретними речами, які ми можемо робити.

Нас Уряд був сформований в квітні 2016 року і ми з вами напрацювали дуже швидко операційний план (майже за місяць) і почали його втілювати в життя. Я неодноразово говорив з цієї трибуни і кожен з нас про те, що вдалося зробити. Напевно було те, що не вдалося зробити, а деякі проблеми з першого погляду, які були більш простими, при наближенні до їх вирішення є більш складними і потребують більше часу, і це все зрозуміло.

Але я хотів би, щоб ми не просто говорили про плани, а дещо розширили горизонт наших дій. Сьогодні для людей дуже важливо не просто розуміти, яким чином прожити один день, хоча це надзвичайно важливо, а побачити перспективу того, що ми будемо робити в наступному році, що ми будемо робити через декілька років, якою буде Україна, які врешті-решт стоять пріоритети перед нами для того, щоб ми змогли досягти цілей і завдань, які стоять перед нашою державою. Ми обіцяли з вами, що в кінці 2016 року ми запропонуємо середньостроковий план дій, який дасть можливість дуже чітко визначити завдання, пріоритет і цілі, яких ми маємо досягти. І сьогодні я би хотів, виконуючи нашу обіцянку під час призначення, презентувати наш колективний план, план дій.

Я розумію, що час від часу в Україні з'являлося дуже багато різноманітних документів. Я чув, що в наступному місяці теж з'явиться якийсь новітній план розвитку України. Черговий project, напевно, політтехнологічний, яких було безліч в нашій країні.

Наше головне завдання – чітко визначити пріоритети, план дій і його реалізацію. Я би хотів сьогодні, щоб ми дуже чітко дали повідомлення українцям, куди ми йдемо, що ми отримаємо, який буде результат нашої подальшої роботи. І, беззаперечно, дуже важливо, що ми маємо дуже конкретні пріоритети розвитку на 2017-й і до 2020 року розвитку нашої держави.

Я ще раз наголошую, це не project, це реальний план дій. Він базується на п'яти ключових пріоритетах. Фундамент, основа всього – економіка, економічне зростання, це те, чого нам потрібно досягти. І в цьому році на завершенні ми бачимо вже тенденції до економічного зростання. Але нам треба його підсилювати та пришвидшувати, економічне зростання, тому що це є фактично основою всіх інших подальших наших дій.

Наступна позиція, яка є надзвичайно для нас важливою, – це питання належного врядування; питання розвитку людських ресурсів у нашій країні; питання безпеки і оборони. Тобто все те, що сьогодні оточує людину, має дуже конкретні ознаки. І цей план передбачає, що конкретно ми зробимо в економіці, щоб вона зростала; як буде покращено врядування в нашій країні, щоб на кожному рівні влада була більш професійною і адекватною; що ми будемо робити в секторі безпеки і оборони; як ми будемо розвивати людський капітал нашої країни і як ми будемо надавати сервіси для того, щоб люди нормально відчували середовище, в якому вони живуть; як ми будемо підвищувати соціальні стандарти; як люди будуть отримувати заробітну плату і таке інше.

Я, напевно, відразу перейду до нашої презентації. Хотів би підкреслити, що ця презентація є продуктом, над яким працювали і галузеві міністерства, і відповідні експерти. І ми практично зробили документ, який може бути гарною основою для затвердження.

Але я хочу наголосити на тому, що ми будемо його далі обговорювати, і я на завершення скажу, як ми бачимо цю позицію.

Зверніть увагу, це середньостроковий план пріоритетних дій. Він базується (ми тут не відкриваємо Америку) на конкретних документах, яких вже було прийнято безліч в країні. В тому числі він враховує і план дій щодо асоціацій, нашу коаліційну угоду, він враховує багато інших стратегічних документів, які були прийняті в Україні.

Наше завдання – виконувати, і цей план дій має стати достатньо ефективним.

Отже, якщо дозволите, декілька слів я б сказав про сам план дій. Наша ціль – добитися сталого економічного зростання. Це передумова для створення якісного національного продукту, а найголовніше – для створення належних умов і робочих місць в Україні. Наше головне завдання – розвивати економіку. Люди мають отримати зарплату і роботу, і наша продукція має бути конкурентоздатною. Якщо ми запитаємо, чи є у нас потенціал в нашій країні – хочу відповідально заявити: цей потенціал є, він поки що ще не втрачений. Але ми маємо підсилювати всі необхідні тенденції для того, щоб економіка розвивалася.

Нам треба створити нормальний, якісний бізнес-клімат і бізнес-середовище. І я підкреслюю, що ті законопроекти, які ми напрацювали з вами і прийняли в парламенті, якраз будуть впливати на те, щоб будувати якісне бізнес-середовище. Зрозуміло, що ще є дуже багато обмежень, але ми будемо працювати над тим, щоб проводити і дерегуляцію, переводити систему сплати податків, і це вже нове законодавство нам дає, на абсолютно відкритий і публічний сервіс, ми будемо робити інші кроки, які дозволять нам створити якісний бізнес-клімат, і цей бізнес-клімат буде сприяти розвитку національної економіки.

В тому числі ми будемо розвивати національну промисловість. Ми створили інструменти для залучення і супроводження інвестицій. Ми маємо сьогодні з вами абсолютно чітке уявлення і розуміння того, що ми маємо завойовувати нові ринки з українським продуктом. Це все буде ключовими показниками нашої з вами ефективності і буде означати тільки єдине – ми будемо розвивати національну економіки, люди в Україні будуть мати роботу і зарплату.

Наступна позиція – це пріоритезація. Ми в принципі з вами в бюджеті на 2017 рік дуже чітко передбачили наші пріоритети, в тому числі агропромисловий комплекс. Тобто у нас є сектори, які можуть бути дуже серйозними, міцними для потенційного зростання, в тому числі агропромисловий комплекс, який теж має бути реформований. І ми вважаємо, що до 2020 року ми зробити з вами якісну земельну реформу в інтересах українських громадян і нашої держави.

Ми маємо з вами стимулювати розвиток агропромислового комплексу через різноманітні програми підтримки, і в цьому році ми вже будемо мати з вами і підтримку тваринництва, і підтримку садівництва, і підтримку сільськогосподарського машинобудування. Все те, що я зараз говорю, пов'язано з розвитком національної економіки, із створенням доданої вартості на території країни і новими робочими місцями. Це все вкладається у виконання нашого пріоритету.

Дуже важливо нам добитися якості і безпечності харчових продуктів. Якщо ми тільки замислимося, ми розуміємо,що ця система є в Україні недосконалою. Тому створення нової системи, яка відповідатиме за якість і безпеку харчових продуктів, – наш стратегічний пріоритет. Я би хотів, щоб українська продукція чи продукція, яка продається в Україні і яку людина купляє, приходячи на ринок, у магазин, гарантовано була безпечною. І це комплекс заходів, якому всі розвинуті країни надають дуже великого значення. В нас, на жаль, поки що ця система є недорозвинутою.

Окремо питання енергоефективності і енергетики в цілому. Ми завершуємо стратегічний документ щодо нашої енергетичного майбутнього. Але є все дуже зрозумілим.

Ми маємо менше споживати енергоресурсів, причому якість послуг має бути більшою, і ми маємо інвестувати в цей сектор, і ми сьогодні цим питанням займаємося.

Ми маємо більше видобувати, а це означає, що все, що вироблено в Україні (енергоресурси), ми маємо розвинути наші можливості, і ми ставимо завдання до 2020 року перейти максимально на власний видобуток газу і на власний газ. Це буде абсолютно позитивно впливати на розвиток національної економіки, на курс національної валюти, на міцність нашої економіки і т. ін.

Ми маємо реформувати врешті-решт вугільну галузь, і це величезний пласт роботи, який нам потрібно зробити для того, щоб у цьому напрямку бути ефективними. В тому числі ідеться про енергоефективність і нашу енергонезалежність, розвиток відновлювальної енергетики. У нас сьогодні відновлювальна енергетика має десь 1% – сонце, вітер і 6-7% ми маємо гідро-. Тобто фактично ми можемо подвоїти ці показники.

Що стосується альтернативних видів енергії, ми можемо тут достатньо серйозно наростити наші можливості до 10% в сукупності вироблення енергії.

Транспортна інфраструктура. Ми нещодавно презентували на засіданні Уряду. Я думаю, ви бачили елементи комплексного плану дій і стратегії в різні часи. Ми маємо розвинути мережу українських доріг, підкреслити наші логістичні можливості, повна модернізація. Сьогодні ми теж будемо розглядати, в тому числі й план модернізації Укрзалізниці, який буде дорівнювати 16 млрд.

На минулому Уряді ми розглянули Концепцію розвитку українських доріг. І в нас є абсолютно 20 дуже чітких пріоритетних проектів, які ми будемо реалізовувати. Нам потрібно розвивати нашу портову інфраструктуру, яка в занепаді, на превеликий жаль, і завжди була дуже достатньо привабливою до корупції. Її треба вичищати звідти й створювати належні умови для конкурентності. Це все буде внесок в розвиток нашої національної економіки. І ми такі можливості маємо.

І беззаперечно, розвиток авіації. Ми сьогодні є країна, яка може і будує літаки. Ми є країною, яка може використовувати своє географічне розташування для розвитку нашої авіаційної галузі.

Тобто фактично всі види транспорту, в тому числі морського, ми маємо розвивати. І ми маємо всі необхідні для цього можливості. Розуміння, якісне врядування та інвестиції – ми будемо мати тут теж успіх.

Шановні колеги, наступна ціль – ефективне врядування. Я завжди казав про те, і сьогодні підкреслюю, наша головна проблема – інституційна слабкість. Що таке інституційна слабкість прямою мовою? Низькокваліфікований чиновник. А я їх іноді називаю так, у вузькому колі, неадекватними. Коли перед ним стоїть завдання, а він навіть не розуміє, що йому треба робити.

Тому наше завдання – з вами зробити, по великому рахунку, по-перше, модель ефективного врядування, по-друге, щоб люди, які працюють у владі, були адекватними і професійними. Тут можливо сказати і про впровадження нашого Закону "Про державну службу". Комусь він подобається, комусь він не подобається. А це закон, його треба виконувати.

Ми маємо розділити політичні посади і неполітичні, щоб у нас почали працювати професійні люди. І ми зробимо все для того, щоб чиновники навчалися, підвищували свою кваліфікацію. Могли не "по блату", а своїм інтелектом йти по кар’єрній сходинці  і бути врешті-решт ефективними.

Крім того, ми маємо посилювати децентралізацію. І децентралізація – це одна з важливих реформ, яка вже триває, яка має свої позитивні результати і яка буде мати результати в майбутньому. Тобто віддати повноваження на місця, і ми це зробили, віддати кошти і створити умови, щоб там був розвиток. Бо місцеве самоврядування, децентралізація впливає, в тому числі й на розвиток національної економіки.

На місцях сьогодні, в містах, селах, селищах мають бути створені робочі місця, люди мають отримати роботу і за неї відповідно заробітну плату. І наші кроки щодо підвищення вдвічі мінімальної заробітної плати є абсолютно адекватними кроками, які пов’язані з тим, щоб не просто говорити про оцінку праці українських громадян, а щоб вони почали отримувати цю заробітну плату.

І я вам хочу сказати, що відбудеться перерозподіл, це правда, від власників і їх надприбутків по відношенню, це рішення на користь людини, яка працює в Україні.

Ефективне врядування в тому числі буде включати в себе питання електронного врядування. Це буде впливати дуже якісно в тому числі на ефективну боротьбу з корупцією, тому що коли є контакт чиновника, незрозуміла процедура, коли чиновник сидить і може прийняти або таке, або інше рішення, це означає, що це завжди може бути підставою для корупції. Тому електронне врядування, яким ми сьогодні займаємося, я запевняю, Уряд буде дуже ефективний з точки зору електронного врядування, електронного документообігу, відкритості, публічності, інклюзивності, ми хочемо розуміти, які в людей є думки, щоб люди могли впливати на прийняття наших рішень, це дуже важливо. Коли суспільно і влада рухаються в одному напрямку, буде успіх, говорю це, спираючись на свій власний досвід.

І формування, я вже сказав про це, ефективного корпусу державної служби, що дуже важливо в ефективному врядуванні, запровадження середньострокового бюджетного планування. Горизонт на один рік – дуже добре, але потрібно дивитися не тільки собі під ноги, а потрібно дивитися вже сьогодні і у 2018, 2019 і 2020 роки для того, щоб ми могли будувати не "прожекти", а реальні проекти.

Я хотів би підкреслити, що для нас дуже важливо, щоб були з вами і в подальшому Урядом, який відповідає за свої слова. Якщо ми сказали, що зробимо це, ми маємо це зробити. Якщо ми пообіцяли, що реформуємо систему і будемо мати конкретний результат – це наше завдання. В цьому є, полягає і буде полягати наша відмінність, я про це сказав на самому початку, коли люди мають зрозуміти зовсім іншу якість влади.

Якість влади – це розуміння людських проблем, готовність їх вирішувати і бути максимально відкритими і результативними на цьому шляху. Це наше з вами завдання.

Самий головний пріоритет – розвиток людського капіталу, розвиток людини, це найцінніше, що у нас сьогодні є в нашій державі, починаючи від дитини, закінчуючи людиною похилого віку. Якщо ми подивимося на системи життя, ми побачимо, що ці системи життя теж неадекватні і не можуть дати можливості до якісного розвитку людського капіталу.

Охорона здоров`я – це ті державні муніципальні послуги, які ми маємо надавати на високому рівні. Ми маємо, знаємо проблему охорони здоров`я. Система охорони здоров`я хронічно хвора, але не безнадійно. І те, що ми робимо перші кроки, і сьогодні буде теж прийматися рішення, фактично по кожному пріоритету, про який ми зараз говоримо, на Уряді сьогодні буде прийматися рішення, в тому числі те, що ми будемо приймати сьогодні систему фінансування, наприклад, первинної ланки, не лікарень, а амбулаторій сімейного лікаря, терапевтичних служб і т.д., педіатричних.

Йдеться про те, що ми зараз визначимо, що для об'єднаних територіальних громад, які вже об'єднуються, питома вага у фінансуванні первинної ланки – та, яка найближче до людей – вже буде збільшена від нашого голосування сьогодні до 40% від загальних коштів, які виділяються на медицину. Я вважаю, що це серйозний прорив. При розумному використанні цих ресурсів ми будемо мати зовсім нову якість первинної ланки медицини.

Нам потрібно запроваджувати в країні медичне страхування. Я розумію, що навколо цього будуть різні думки, в тому числі різні "шакали" будуть бігати навколо цієї теми. Але маємо бути чесними по відношенню до українського суспільства. Система має бути надійною, якісною, справедливою і ефективною. І ми розуміємо, як це потрібно зробити, тому, я думаю, що ми знайдемо багато прихильників цієї системи.

Розвиток системи громадського здоров'я. Ми нещодавно з вами затвердили цю концепцію і рухаємося до її реалізації. Йдеться про те, що треба не тільки лікувати хворобу, а створити систему, яка б профілактувала хворобу. Це теж є надзвичайно важливо. Ми реформували з вами ринок ліків, і фактично з 1 січня 2017 року і з квітня 2017 року ми будемо мати більше ліків і вони будуть більш доступними. Наше завдання сьогодні – чесно пройти цей шлях, який завжди був дуже серйозно корупційним і там були шалені втрати.

Високоспеціалізована допомога, екстрена медична допомога – це ті завдання, які стоять перед нами, і ми в стані їх виконати, в тому числі певні спеціалізовані речі, які ми будемо робити вже в 2017 році для того, щоб рятувати українцям життя і не допускати проблем з загостренням тих чи інших хвороб, які є сьогодні для нас дуже критичними для українців.

Освіта. Нещодавно ми з вами затвердили Концепцію нової української школи. Хтось може її критикувати, хтось може говорити, що це все дуже добре, але я точно знаю, що це крок вперед, який дозволить нам збудувати нову українську школу, яка буде давати якісні знання наших маленьким співгромадянам, нашим дітям. Бо я завжди підкреслюю, що піти в садочок і піти до школи можна тільки один раз. Профтехосвіта, вища освіта – можливо закінчити один вуз, а потім інший. А ось якісна школа, якісний садок, дошкільна освіта, в тому числі якісна позашкільна освіта – це має бути наш в тому числі з вами пріоритет.

Модернізація професійно-технічної освіти. Я хочу добитися того, щоб люди, які закінчують професійно-технічний заклад, були адекватними, мали нормальні знання і володіли сучасними технологіями, коли приходять в реальний сектор економіки, щоб вони були вже підготовленими. Ми на це витрачаємо мільярди, і ці витрати мають бути дуже ефективними. Тому питання реформи системи освіти, в тому числі, в цьому й полягає.

Забезпечення якості вищої освіти. Я нещодавно зустрічався зі студентами в КПІ, я їм сказав, що просто диплом нікому сьогодні не потрібен. Потрібен диплом, який засвідчує якість знань. І оцінка якості знань вищої освіти є надзвичайно важливою.

Нова система управління та фінансування науки. Колеги, на превеликий жаль, система фінансування української науки є неефективною. І тут питання не тільки в кількості грошей. Тут питання у використанні потенційних можливостей. І я думаю, що ми з науковцями знайдемо правильні рішення.

Наступне – соціальна підтримка. Ні для кого не є секретом, що має бути серйозно реформована система пенсійного забезпечення. Популісти та інші їхні «соплеменники» довели Україну до пенсійного зубожіння. І цю відповідальність можливо розкласти абсолютно на всіх тих, хто в різні часи опікувався, в тому числі, Уряд. Як можна довести систему, яка зпродукувала дефіцит Пенсійного фонду в 150 млрд. при загальному біля 260 млрд.? Уявляєте, яка дірка сьогодні в Пенсійному фонді? Притому всьому, що більшість громадян України отримують мінімальну пенсію, а ще є 400 тис. громадян, які отримують пенсію 949 грн. Як з цим можна миритися, як з цим можливо жити?

Тому наше завдання з вами, щоб Пенсійний фонд в середньостроковій перспективі перестав бути дотаційним, а пенсія українських громадян зросла, причому зросла суттєво. І ми розуміємо, як це працює, і ми над цим завданням думаємо. Треба відновлювати соціальну справедливість і робити цільову соціальну підтримку незахищених верств населення. От два стратегічні завдання, які ми маємо виконати.

Окремо питання культури. Я можу сказати, що підтримка культура – це так само фундаментально, як і питання національної економіки, як і питання національної безпеки і оборони, фундаментально. І ми не маємо фінансувати культуру за остаточним принципом.

В наших планах створення суспільного телебачення і радіомовлення в Україні, зміцнення позиції державної мови в культурно-інформаційному просторі. І нічого, нічого страшного, нехай ніхто не дивується цьому. Це абсолютно правильний крок, який ми маємо робити і рухатися далі.

Інші заходи, які ми будемо направляти на підвищення і взаємодію з місцевими органами влади, тому що на місцях сьогодні в умовах децентралізації є відповідні ресурси, в тому числі й повноваження для культурного розвитку.

Йдемо далі. Молодь і спорт. Масовий спорт, олімпійський спорт, паралімпійський спорт. Масовий спорт – це означає, що ми маємо відновлювати в країні, допомагати відновлювати спортивну інфраструктуру. І на ці цілі ми вже маємо в цьому році 350 млн. грн., які ми направили в регіони для відновлення спортивної інфраструктури.

Олімпійський, паралімпійський спорт у фокусі уваги. І я думаю, що тут абсолютно всі є однодумцями в тому, що ми маємо достатньо серйозно в цьому напрямку посилити нашу роботу спільно, і на місцях у тому числі.

Встановлення верховенства права. Люди хочуть справедливості. Я про це говорив. Коли політики починають мірятися рейтингами, чесно кажучи, я з них посміхаюся. Тому що, що значить їхній рейтинг по відношенню до, наприклад, довіри до українського суду? От уявляєте, коли ми зможемо досягти, що український суд отримає найвищу довіру від українських громадян. Я буду самим щасливим. Це буде означати, що в Україні є право, є закон і перед ним усі рівні.

Але це дуже великий шлях нам потрібно пройти щодо зміцнення самої системи і утвердження її незалежності. І тут теж в рамках судової реформи треба теж не згаяти час. І ми будемо всіляко сприяти тому, щоб ефективно провести дану реформу. В тому числі наше завдання сьогодні – підтримувати всіх тих, хто ефективно бореться з корупцією.

І в боротьбі з корупцією є дуже конкретні пріоритети та завдання, які стоять перед нами. По-перше, ми маємо підтримувати роботу антикорупційних органів, створити для них умови повної незалежності. По-друге, вимоги, в тому числі й те, що ми запровадили (і декларування і все інше) мають тільки посилюватися, що є дуже важливим. Думаю, потрібно домогтися виконання судових рішень, це реформа виконання судових рішень, чим займається сьогодні Міністерство юстиції. В тому числі останнє наше рішення, яке ми прийняли в грудні, ми маємо антикорупційні організації і активістів включати в процес прийняття рішення і реформування, в тому числі роботи Уряду, місцевих адміністрацій, муніципалітетів і т.д., тобто запобігати проявам самої корупції.

Якщо ми з вами не зможемо ефективно побудувати систему підтримки в майбутньому нашої національної безпеки і головним чином – оборони, якщо ми не зможемо якісно захистити нашу країну, все, що я говорив попереду, не має жодного значення.

Тому головний пріоритет – це підтримка національної оборони і безпеки. В цьому контексті наше завдання наступне – з одного боку це реформування ЗСУ, я думаю, що те, що робиться сьогодні керівництво Міноборони, Міністр оборони, керівник Генерального штабу, вони пройшли надзвичайно важкий шлях і проходять його сьогодні щодо трансформації забезпечення освоєння всіх новітніх технологій і це все в умовах війни, яку оголосила нам Російська Федерація. Тому є конкретні заходи, які передбачені планом реформування національної безпеки і оборони. Наше завдання в тому числі – це питання підтримки і ми в цьому році 5,2% вже направили на безпеку і оборону, але наше завдання все дуже пов`язане з економікою, знову ж таки, рівень життя, рівень нашої безпеки, забезпеченості українського війська – це все пов`язане з розвитком національної економіки.

Також ми масштабно будемо займатися, в тому числі в наступному році, вже є всі механізми для того, щоб навести лад на українській митниці.  Нам вже вдалося багато чого зробити,  тому що цифри говорять самі за себе – 1,5-2 млрд. щомісяця ми маємо перевиконання до планів з серпня. Ніколи такого не було. Але цього недостатньо. Я вважаю, що там ще стільки ж ресурсів, які ми маємо залучити в державний бюджет нашої країни. Це всі завдання, які будуть сприяти економічному зростанню і відповідним чином забезпеченню необхідним фінансуванням, в тому числі і наших ЗСУ. І безпека – це не тільки сьогодні армія, а і внутрішня безпека країни. Ми з вами в цьому році, вважаю, зробили дуже правильний крок по відношенню до Державної служби з надзвичайних ситуацій.

Колеги, люди, які в будь-яку хвилину за 45 секунд мають виїхати з пожежної частини і погасити пожежу, у нас з вами отримували 3 тис. 200 грн. Сьогодні ми прийняли рішення, яке враховано в бюджеті, я дякую народним депутатам за це, спільне рішення – вже на 2 тис. ми цю зарплату підвищуємо. З 2017 року, з 1 січня. Той, хто отримував 3 тис., буде отримувати 5 тис., той, хто отримував 4 тис., буде отримувати 6 тис., а командний склад – ще більше. Це перший крок вперед. Так, ми йдемо. Підтримка Нацгвардії, в тому числі я говорив про харчову безпеку, це аграрний сектор. Але це має відношення до якості і безпеки і всередині країни в тому числі.

В тому числі Україна і світ про те, що ми говорили, про те, що говорив Ю.Стець з трибуни, те, що говорили колеги-міністри, віце-прем'єри. Україна – це велика європейська країна. І ми маємо стратегічно побудувати комунікації як всередині країни, так і з зовнішнім світом, популяризувати нашу країну, розвіяти міфи, які нав'язує російська пропаганда. Що це велика європейська 45-мільйонна країна, народу якої притаманна тільки одна риса – доброзичливість, добро і ніяким чином ні ворожнеча і нічого іншого, що це високоінтелектуальна нація, яка ще багатьох може навчити.

І якщо ви побачите світові винаходи і все інше – звідки це народжено? Дуже багато з України. Подивіться сьогодні стартапи, технологічні рішення – наші молоді українські хлопці, дівчата, вчені молоді й не дуже молоді, мають серйозні напрацювання. Але тут треба поєднати все те, що ми маємо, з реалізацією у нас всередині країни. Це теж наше стратегічне завдання, над яким ми маємо з вами працювати.

В тому числі ми з вами відновлюємо підтримку нашої української дипломатії, вони теж стоять на передовій. І наша обіцянка збільшити фінансування на 1 млрд. виконана, я хочу це повідомити всім українським дипломатам. З 3-х до 4 млрд. ми збільшили фінансування. Можливо, ви не вірили, що це відбудеться, але це відбулося, і ми будемо це підтримувати, тому що наші дипломати мають бути теж повністю забезпечені для своєї ефективної роботи і презентації нашої великої держави.

Донбас і Крим, одним словом можу сказати, – звільнення і реінтеграція: соціальна, інформаційна. І тут є відповідна стратегія, яка затверджена і вона закладена саме в цей план дій, який ми будемо виконувати найближчими трьома роками.

Про безпеку громадян я говорив. Хотів торкнутися ще одного аспекту – безпека дорожнього руху. Тисячі людей гинуть на дорогах. Тисячі людей, я говорив про ДСНС, гинуть сьогодні в пожежах, це неприпустимо. Тому безпека у всіх контекстах має бути в фокусі нашої з вами уваги і надзвичайної ситуації, і безпека дорожнього руху, в тому числі безпека, пов`язана з поводженням з побутовими відходами.

Тут ми з Мінприроди спільно готові допомагати як Уряд, а з іншого боку я хочу подивитися в очі – тим на місцях, хто відповідає за поводження з твердими побутовими відходами. Якби я сам не створював сучасних полігонів, я не знав би, що це таке. Але я точно знаю, що створити полігон – не є проблема – якісний, по європейських нормах, без будь-яких шкідливих речей і т.д.

Потрібно просто наполегливо працювати над цим і все буде добре. І ми тут маємо теж привернути увагу всіх на місцях до того, що цю проблему потрібно вирішувати. Але це в першу чергу відповідальність місцевих органів влади, ми можемо тільки допомогти і ми готові це робити, тому що  неприйнятно, коли в містах, селищах стихійні сміттєзвалища, які забруднюють середовище і створюють небезпеку для українських громадян.

Я на початку виступу говорив про те, що цей документ був напрацьований, він достатньо інклюзивний, міністерствами, з галузевими експертами. Але було б абсолютно невірно, якби ми не піддали його широку обговоренню. Тому я хотів би звернутися сьогодні до всіх, використовуючи засоби масової інформації, експертного середовища, громадян України. Ми бачимо тут електронну адресу, куди ви можете направляти свої пропозиції. Сам план є абсолютно чітким і сформованим, ви бачите, він достатньо предметний. І я хотів би, щоб ми змогли вийти на фіналізацію і прийняття цього плану саме з врахуванням думки українських експертів, громадськості, це наш спільний план дій. І тут важливо врахувати вашу думку, над якою ми будемо працювати спільно.

Тому я хочу всіх запросити до залучення. Ми звісно будемо робити обговорення з експертним середовищем, громадськими організаціями, але дуже важливо, щоб кожне міністерство продовжило роботу з експертами для ухвалення необхідних відповідних рішень. Ми відводимо на це місяць. І я розраховую на те, що ми отримаємо зворотний зв`язок, зможемо його врахувати. Фактично на 2017 рік у нас уже є сформований план, який базується в тому числі на проекті цього документа, але ми свої плани можемо корегувати відповідно до тих рішень, які будуть обговорені з громадськістю та експертами.

В цілому думаю, що майже все. Єдине, хочу підкреслити, що не просто якийсь черговий план. Хочу, щоб усі мене почули. Це план дій, це те, що ми будемо робити. Це не те, про що ми будемо говорити. Бо я пам’ятаю за багато років презентації різноманітних планів, стратегій, якихось інших документів. Я до цього ставлюся так, що кожен хоче виглядати розумним, тому треба щось написати і потім сказати, що це унікальний план. Не хочу їх перераховувати, але в нас було дуже багато різноманітних стратегій. Колеги, не треба вигадувати велосипед і не треба відкривати Америку. Треба просто якісно виконувати свою роботу і ця робота матиме дуже конкретний і зрозумілий результат, а ми якраз налаштовані на результат.

Останнє. Я глибоко переконаний в тому, що Україна буде успішною. Важко працювати, заряджатися на результат, а не на розмови, і буде успіх. На успіх ми заслуговуємо. Українські громадяни 23-24 роки помучилися – вистачить, треба йти вперед, розвиватися і створювати належні умови для нормального життя, розвитку.

Головне – щоб людина розуміла, що в неї є перспектива взагалі. Люди сахаються від того, що вони не знають, що буде завтра. І наше завдання – дати відповідь, що буде завтра і планом дій, і конкретними кроками, які ми будемо з вами спільно робити.

Колеги, в нас є порядок денний, ми зараз його опрацюємо. В кого будуть запитання – я надам можливість сказати декілька слів. 

версія для друку
Анонси
Оголошено конкурс на зайняття вакантних посад до центрального апарату Нацагентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів
З 08 по 14 травня 2017 року в Україні пройде Тиждень безпеки дорожнього руху
28 квітня у Києві відбудеться Всеукраїнський форум "Перша допомога в боротьбі з корупцією в медицині"
27 квітня відбудеться прес-тур представників ЗМІ до Спеціального авіаційного загону ДСНС України
27 квітня - III Форум енергоефективного партнерства'17 "Енергетичний менеджмент: Досвід кращих"
25-26 квітня Уповноважені Урядів України та Республіки Молдова розглянуть перспективи розвитку управління водними ресурсами у басейнах річок Дністер та Дунай
25 квітня в Міністерстві фінансів відбудеться перша робоча зустріч з підготовки детального плану імплементації Концепції реформування митниці
25 квітня - конкурс на зайняття вакантної посади категорії "А"
24 квітня відбудеться прес-брифінг Міністра юстиції Павла Петренка
24 квітня 2017 року відбудеться прес-конференція з нагоди Українського тижня імунізації "Як досягти європейського рівня імунізації"
24 квітня - конференція-відкриття проекту Twinning із наближення законодавства України до законодавства ЄС у сфері засобів захисту рослин
24 квітня відбудеться робочий візит Міністра закордонних справ України Павла Клімкіна до Литовської Республіки
24 квітня відбудеться робоча зустріч присвячена питанню виконання міжнародних зобов'язань
22 та 23 квітня у Києві відбудуться Національні "Ігри Нескорених" - завершальний етап відбору до національної збірної "TEAM UKRAINE"
24 квітня відбудеться брифінг заступника міністра охорони здоров'я України Павла Ковтонюка
21-22 квітня Міністр закордонних справ України Павло Клімкін здійснить офіційний візит до Грузії