українська російська англійська
У СОТ розглядають заборону Росії на імпорт залізничного обладнання з України
10.07.2017 | 17:15
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

Сьогодні, 10 липня, в рамках процедури врегулювання суперечок у Світовій організації торгівлі відбувається засідання Групи експертів у суперечці DS 499 щодо заборони Росією імпорту українського залізничного рухомого складу, стрілочних переводів та іншого залізничного обладнання.

Це перше засідання Групи експертів та сесія третіх сторін, що в свою чергу є розглядом справи по суті та представлення сторонами суперечки, а також третіми сторонами своїх усних заяв та надання відповідей Групі експертів на додаткові запитання до позицій сторін.

період з 2012 по 2016 роки експорт залізничної продукції до РФ скоротився на 96% – з $2,6 млрд до $95 млн, - коментує справу заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі - Торговий представник України Наталія Микольська. -  Застосовуючи ці заходи, РФ порушує зобов’язання в рамках СОТ (зокрема, положення Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року та Угоди про технічні бар'єри у торгівлі)”.

Як відомо, до 2014 року українські виробники, за умови наявності сертифікатів відповідності, експортували свою залізничну продукцію до Російської Федерації та реалізовували її на російському ринку.

Брошура "Врегулювання торгових суперечок у Світовій організації торгівлі" доступна за посиланням http://bit.ly/2uZ0334.

Починаючи з березня 2014 року без достатніх обґрунтувань російські сертифікаційні органи почали масове призупинення дії виданих раніше сертифікатів відповідності для українських виробників. Водночас Російська Федерація почала систематично та безпідставно відмовляти у видачі нових сертифікатів відповідності. Крім цього, РФ відмовляється визнавати сертифікати відповідності, видані уповноваженими органами країн-членів Митного союзу, що прямо суперечить положенням відповідних Технічних регламентів Митного союзу.

Відтак Україна оскаржує в рамках Світової організації торгівлі наступні групи заходів:

систематичне обмеження Російською Федерацією імпорту української залізничної продукції шляхом призупинення дії дійсних сертифікатів на цю продукцію, відмови у видачі нових сертифікатів на таку продукцію та невизнання сертифікатів, виданих компетентними органами інших країн Митного союзу.

Наступними кроками буде опрацювання результатів вищезазначеного засідання та додаткових запитань Групи експертів, підготовка до другої зустрічі сторін суперечки (заплановано на листопад поточного року). Фінальний звіт Групи експертів по цій справі (рішення по суті справи) очікується в квітні 2018 року.

версія для друку