українська російська англійська
Вступне слово Прем'єр-міністра України Володимира Гройсмана на засіданні Уряду від 18 жовтня 2017 року
18.10.2017 | 15:31
ДЕПАРТАМЕНТ ІНФОРМАЦІЇ ТА КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ СЕКРЕТАРІАТУ КМУ

ГРОЙСМАН В.Б. – Доброго дня! Перш за все я хочу прокоментувати вчорашні події під Верховною Радою України. Я б тут розподілив те, що вчора відбулося, на дві частини.

З одного боку, я глибоко переконаний в тому, що країна й далі потребує відповідних змін, якісних рішень у багатьох сферах. Зокрема, нам потрібно побудувати або завершити формування інституцій щодо боротьби з корупцією створенням антикорупційного суду. І це є абсолютно важливо. І це правильне рішення.

Нам потрібно обмежити недоторканність народних депутатів України. І багато хто з народних депутатів України про це теж говорять. Але ми розуміємо, що нам потрібно збирати більшість голосів для того, щоб ці рішення були прийняті. І дуже важливо, щоб вони були прийняті, не перенесені на якісь майбутні періоди.

Але разом з тим нам потрібно робити й інші зміни: реформи освіти, охорони здоров'я; пенсійну реформу; розвивати національну економіку. Це всі рішення, які не даються абсолютно легко.

І я б тут сказав про те, що відбулося вчора, і має, напевно, теж дві складові.

З одного боку, це ті люди, які прийшли висловити абсолютно своє глибоке переконання в необхідності змін, які готові важко працювати над цими змінами. А з іншого боку, прийшли й ті, хто нічого не збирається взагалі робити. Вони намагаються під гарними гаслами прикрити свою жагу до влади і боротьбу за владу. А з іншого боку, що є найгірше, намагаються цими гаслами дестабілізувати ситуацію в країні та послабити Україну в такий надзвичайно важкий для нас час.

Тому я хочу сказати, що я завжди буду з тими, хто готовий важкою працею, а не гаслами робити реальні справи та приходити до реальних рішень. І буду проти тих, хто намагається руйнувати нашу країну зсередини. Це моя абсолютно чітка та принципова позиція. Тому я глибоко переконаний: через діалог, через обговорення, через якісні напрацювання та рішення можливо робити зміни.

Але я вважаю, що нам потрібно дуже чітко як суспільству давати оцінку тим, хто може приносити шкоду нашій державі і нашій державності, до речі.

 

1. Про результати діяльності Уряду у січні – вересні 2017 року

 

ГРОЙСМАН В.Б. – Сьогодні я хотів представити, так як і обіцяв, наш колективний звіт за ІІІ квартал 2017 року, за 9 місяців цього року, і навести ряд рішень, цифр і ряд завдань, які нам вдалося реалізувати в 2017 році. Я обіцяв те, що ми кожен квартал будемо звітувати, що ми будемо відкриті, публічні для того, щоб суспільство знало, що ми робимо, куди ми йдемо і які ми бачимо перспективи на майбутнє. І сьогодні такий наш спільний звіт я б хотів представити.

Хотів би підкреслити, що дуже важливо сьогодні не тільки дивитися в сьогоднішній день, а треба формувати певні позиції на майбутнє. І тому в цьому році за ці останні 9 місяців ми сформували вперше бюджетну резолюцію на три роки вперед, на майбутнє, де чітко показали, як ми бачимо розвиток національної економіки, які ми бачимо параметри державного бюджету, як ми будемо далі розвивати національну економіку і вирішувати ряд інших проблем, які накопичились в нашій державі.

Ми вчасно внесли проект бюджету на 2018 рік, де абсолютно  чітко і збалансовано показали те, як ми будемо розвивати країну в наступному році. Причому цей бюджет сформований на середньостроковій резолюції, яку ми направили теж до Парламенту, яка була ухвалена Урядом.

І вперше ми влітку провели дуже важливу міжнародну конференцію з нашими міжнародними партнерами, ми активізували серйозну роботу з нашими міжнародними партнерами, старт цьому був наданий в Лондоні на щорічній конференції щодо реформ і змін в Україні, тобто фактично ми працюємо з нашими партнерами щодо подальшої підтримки України на шляху змін і реформ.

Наші пріоритети є незмінними, вони базуються на плані пріоритетних дій на 2017 рік. Вони теж складаються з 5 пріоритетів, які є незмінними і по яких я сьогодні хотів би прозвітувати: економічне зростання, ефективне врядування, розвиток людського капіталу і верховенство права та ефективна боротьба з корупцією, безпека і оборона нашої держави.

Що стосується економічного зростання. Дуже важливо, щоб ми змогли використати всі наші можливості для інтеграції в світову економіку. І для цього ми маємо вже ряд дуже важливих рішень, які прийняті і реалізовані, наприклад, з 1 вересня набула чинності Асоціація з ЄС, яка розкриває дуже великі можливості для України і для нашої інтеграції в європейський і світовий економічний простір.

З 1 серпня набула чинності Угода з Канадою щодо вільної торгівлі, і вже сьогодні українські товари виходять на ринок Канади, і це є важливим щодо розширення нашого експорту і нарощування виробництва всередині нашої країни, створення робочих місць і підтримки зростання національної економіки.

Ми вже з 1 жовтня отримали нові додаткові торговельні преференції, які забезпечать доступ до європейського ринку без будь-яких мит в ЄС, тобто буде представлено більше нашої продукції, яка буде мати доступ безмитного ввезення. Утворено Раду з міжнародної торгівлі щодо підтримки наших експортних можливостей і нарощування нашої міжнародної торгівлі.

Чи не вперше ми за багато років вийшли на міжнародний ринок запозичень, але цьому насправді передувало те, що ми змогли підвищити кредитний рейтинг нашої країни. Це ті рішення, які ми приймали, і до нас починає повертатися довіра міжнародних інвесторів, які вкладають свої кошти в Україну, і розміщення облігацій на 3 млрд дол. є свідченням цьому.

Але наше завдання наступне, і воно є абсолютно глобальним і реальним, що найголовніше: ми маємо так розвивати національну економіку, щоб нам не потрібно було робити запозичень; ми можемо сьогодні забезпечити якісне зростання національної економіки, навіть більше 3% того, що ми плануємо на наступний рік.

Що таке 3% зростання? Це більше на 400 млрд грн у 2018 році має бути вироблено продукції та послуг, ніж у цьому році. Це десятки тисяч робочих місць, це біля 180 млрд коштів, які ми будемо направляти на фонд оплати праці українських працівників. Я вважаю, що ці цифри не є граничними, тобто ми можемо їх збільшувати за умови здійснення правильних системних реформ і змін, і ми знаємо, як це потрібно робити, і будемо робити це й далі.

Хотів би також сказати про те, що дуже важливо створювати нормальний клімат для розвитку бізнесу в Україні. У нас є тут безліч завдань, безліч проблем. Але те, що ми ці проблеми почали вирішувати, є очевидним фактом.

Ми запровадили електронну систему відшкодування ПДВ саме за цей період. Ми запровадили з 1 липня систему оцінки ризиків роботи цієї системи. Це означає тільки одне: бізнес починає працювати в абсолютно прогнозованих умовах. ПДВ був дуже корупційним податком, але сьогодні ви можете зробити опитування реального сектору економіки та бізнесу і вони скажуть, що корупцію в ПДВ знищено і знищено нашим Урядом.

Також ми запускаємо різноманітні сервіси, в тому числі сьогодні 9 млн українських підприємців мають можливості працювати в електронному кабінеті платника податків, який оновлено.

І головне, що ті заходи, які ми проводили на митниці (а я вважаю, що нам ще дуже багато треба зробити на митниці, щоб навести лад), ми на 34% збільшили надходження до державного бюджету з надходжень від митниці. Це означає, що ми забезпечили більшу прозорість і більш ефективну боротьбу з контрабандою, яка є серйозним викликом для нашої держави. Ми далі розуміємо те, що ми маємо створити нормальні умови з точки зору контролю на державних кордонах, об'єднання баз даних з нашими міжнародними партнерами, і ми зможемо забезпечити ще більше надходження до державного бюджету від роботи, в тому числі і митниці.

Наступне – ми вважаємо, що дуже позитивний ефект буде здійснено від підвищення ефективності управління державним майном або приватизації. Йдеться про те, що ми маємо відкрити можливості, і ми зробили новий закон, який дає можливість забезпечити прозору, конкурентну, відкриту приватизацію в країні для того, щоб кожен підприємець, незалежно від того, де він живе, в якому куточку України, міг придбати конкурентно те підприємство, в яке він хоче вкладати кошти і інвестувати в розвиток національної економіки.

Цей закон знаходиться в Парламенті, і він теж потребує свого прийняття, тому що це закон однозначно підвищить зростання національної економіки і зменшить корупцію в державному секторі, секторі державних компаній.

Крім того, ми запровадили в цьому році систему ProZorro для продажу невеликих державних компаній, продажу державного майна. Це ми зробили вперше. Дуже багато років говорили про те, що це неможливо, але наш Уряд це зробив. Це означає, що все відбувається прозоро, відкрито і конкурентно.

Також дуже важливо підвищити ефективність управління державними банками. Фактично більша частина банків в країні є державними. І нам потрібно підвищити ефективність управління банківським сектором. Дуже важливо для розвитку національної економіки, щоб врешті-решт банківський сектор відновив кредитування реального сектору економіки і бізнесу.

Окремо хотів би сказати про підтримку одного важливого сектору розвитку національної економіки. Йдеться про аграрний сектор. Ми в цьому році за січень-серпень маємо збільшення експорту української сільгосппродукції майже на 25%. Тобто фактично на сьогодні це достатньо динамічний сектор, який зростає, але нам по ньому потрібно поглиблювати переробку, щоб робочих місць на селі і продукції, з якою ми будемо виходити на міжнародні ринки, стало більше.

За дев`ять місяців товаровиробники отримали вже дотацій 2,3 млрд грн. Але найголовніше: ми вважаємо дуже важливим напрямком – розвиток національного фермерства, українського фермерства. І в це ми будемо інвестувати кошти і зусилля. Ми затвердили трохи менше місяця, напевно, концепцію розвитку фермерства в Україні, ми ввели додаткову посаду заступника Міністра АПК з питань розвитку фермерства, і направили в український Парламент бюджет, в якому передбачений 1 млрд грн підтримки саме українського фермерства. Крім того, ми направили в тому числі і пропозиції щодо розвитку інвестицій в саму сферу сільгоспмашинобудування в цьому секторі. Також ми будемо масштабно відновлювати в країні в наступному році тваринництво, будемо відновлювати ферми, молочно-товарні комплекси. Це теж дасть свій внесок у розвиток національної економіки і підтримку українського експорту.

Я часто зустрічаюся з бізнесом і бізнес говорить про те, що їм потрібна нова логістична інфраструктура. Йдеться про дороги, залізницю, порти, аеропорти – все те, що сьогодні має бути використано для логістики в нашій країні. Хотів би підкреслити, що за 9 місяців 2017 року, я маю надію на те, що українці вже це помічають, ми вийшли, я вважаю, на безпрецедентні обсяги виконання ремонтно-будівельних робіт на дорогах в Україні. Але хочу підкреслити, що ми маємо як мінімум на третину збільшити фінансування доріг в наступному році для того, щоб якісних доріг в Україні стало більше.

Хочу звернути вашу увагу на те, що обсяг пасажирських авіаперевезень зріс на 32%. Також зростають обсяги перевезень в українських аеропортах. Економіка починає відновлюватися. Пасажирообіг в залізниці – 3,2%, і тут важливо нам продовжити і зробити більш ефективні зміни в самій УЗ для підвищення комфорту перевезень.

Транзит вантажів через морські порти збільшився на 4,2%. Для нас дуже важливо, щоб наші порти були конкурентними, і тому ми з 1 січня (і ми вже запропонували це рішення) зменшуємо на 20% збори в українських портах, що теж підвищить нашу привабливість, збільшить перевалку вантажів, і ми будемо конкурувати за те, щоб у цій сфері було більше робочих місць.

Що дуже важливо? Ми говоримо про те, що Україна є абсолютно самодостатньою державою як економічною – ми можемо жити без кредитів, але нам треба вийти на стабільне прогнозоване зростання національної економіки, і ми можемо це зробити.

Також ми маємо стати енергетично незалежними, і питання енергетичної незалежності є одним з найважливіших наших пріоритетів. Що нам вдалося зробити? Якщо ви пам'ятаєте, ми говорили про те, що ми доб'ємося зупинки падіння видобутку газу і будемо все робити для нарощування видобутку газу в Україні. Так от, хочу, щоб ви звернули увагу: вже за 9 місяців 2017 року, перше – ми зупинили падіння (як я обіцяв), друге – ми наростили видобуток. 3,7% видобутку – 600-700 млн кубів власного українського газу, який нам не треба купувати за кордоном за валюту, вже буде добуто в українських свердловинах з українських надр.

Також ми виробили на 2% більше електроенергії, і сьогодні вся система енергетичного забезпечення абсолютно повністю, як ніколи, готова до осінньо-зимового періоду. Як нам, до речі, не заважали це зробити, але ми фактично проводимо модернізацію системи, в тому числі розвиваємо атомну енергетику. Ми вважаємо, що ми маємо тут серйозні перспективи. Також ми затвердили Енергетичну стратегію до 2035 року. Тобто фактично ми закладаємо фундамент на майбутнє і розуміємо, як потрібно йти до нашої енергетичної незалежності. Також нам потрібно, з одного боку, більше виробляти енергетичних ресурсів і менше їх споживати або споживати більш ефективно. І це наше завдання, яке ми виконуємо.

До речі, хотів би сказати, що за цих 9 міс. ми долучили до програми "Теплих кредитів" майже 100 тис. українців, але з наступного року працюватиме фонд енергоефективності – абсолютно новий інструмент, який зробить нас ще більш енергоефективними.

Зрозуміло, що ми маємо дбати і про наше навколишнє середовище. Ми зробили ряд серйозних програм, які охоплюють практично всю Україну. Ми будемо тільки збільшувати обсяг цих програм щодо підвищення екологічної безпеки і взагалі покращення стану навколишнього середовища.

Також ми розвиваємо в зоні відчуження сонячний парк електроенергії, що є можливим. Це буде один з найпотужніших проектів, який дасть нам можливість отримати електроенергію в балансі нашої країни з відновлювальних джерел.

Ефективне врядування. Нам дуже важливо, щоб ми якісно почали процес зміни самої системи управління державою. Тут важливо сказати і про децентралізацію. Але дуже важливо, щоб ми оновили систему влади і привели у владу більше нових освічених кадрів.

Що ми робимо в цьому контексті за ці 9 місяців? Ми розпочали реформу в десяти міністерствах. Вона є пілотною, але охоплює майже 50% міністерств. Це означає, що це достатньо масштабне оновлення кадрів. Оголошено 150 публічних конкурсів на фахівців з питань реформ.

Відповідним чином ми запроваджуємо систему електронного документообігу, і вже маємо більше 4 тис. документів, якими постійно можемо обмінюватися з різними органами влади в електронному режимі. Цього теж не було, зараз ми цю систему створили. І далі всі наші електронні можливості ми будемо тільки нарощувати.

Наведу кілька прикладів. По-перше, на одному із засідань Уряду ми ухвалили концепцію розвитку електронного врядування, яка виконується. Дуже важливо, що Парламент ухвалив буквально нещодавно закон, який був внесений нашим Урядом, – Закон "Про довірчі послуги". Це абсолютно нові можливості щодо електронної ідентифікації людей. Це вихід на всі можливі електронні майданчики для отримання сервісів і також це розвиток цифрової економіки для нашої держави. Тобто ми не мали можливості впроваджувати цифрову ідентифікацію, і це нас стримувало. Тобто ми не могли відкрити для себе повноцінні можливості цифрової економіки. Сьогодні це вже стало реальністю.

Шість електронних послуг в сфері реєстрації бізнесу ми вже розпочали. За 6 місяців  2 тис. підприємців зареєструвалися он-лайн. Це ще не дуже достатні цифри. Але це вже початок розширення електронних послуг у нашій країні.

Окремо можу навести приклад призначення допомоги при народженні дитини. До кінця року будуть нові послуги, які розширюють можливості бізнесу і громадян до отримання послуг від самої держави безконтактно. І зараз ми вже опрацьовуємо, щоб більшість об’єктів в країні, які будуються, могли он-лайн в безконтактному режимі здавати в експлуатацію об’єкти, які побудовані. Це дуже важливе завдання, і ми його виконаємо найближчим часом.

Я говорив про те, що ми залишаємося незмінні щодо і авторства, і підтримки самої системи децентралізації влади. І хотів би навести цифри, а цифри красномовні абсолютно. Місцеві бюджети за січень-серпень зросли на 29% або в абсолютних цифрах 31,1 млрд. грн. грошей в місцевих громадах стало більше. Тепер треба підвищувати ефективність їхнього використання.

Але крім цього ми далі продовжуємо процес добровільного  об’єднання територіальних громад, в жовтні-грудні відбудуться чергові вибори. І це вже буде 684 громади, які створені.

Окремо ми робимо програму підтримки регіональних проектів. І, зверніть увагу, ми вже майже більше 3 млрд направили, 3 млрд 369 млн ми направили на будівництво, реконструкцію об’єктів по всій території країни. І якщо візьмете структуру цих проектів, 293 об’єкти – це в освіті, 148 об’єктів в медичній сфері і в соцзахисті, 85 – у житлово-комунальному господарстві, 77 – дорожньо-транспортна інфраструктура.

А тепер найголовніше, що у нас починають з'являтися об’єкти культури і спорту. Ми починаємо стимулювати, і в 2018 році ця підтримка буде ще більшою. Ми починаємо стимулювати відновлення спортивної інфраструктури і підтримки нашої національної культури. Це є дуже важливим питанням. І, до речі, у нас вже це є важливим пріоритетом для нашого Уряду, і ми будемо далі це підтримувати.

Що є у нас найцінніше? Найцінніше в нашій країні – це люди. І ми маємо інвестувати в якість життя українських громадян і в розвиток людського капіталу.

Тут хотів би підкреслити, що для нас дуже важливо було з 1 січня 2017 року розпочати системні зміни в оплаті праці та підвищення вдвічі мінімальної заробітної плати, що відкрило нам можливості для проведення необхідної пенсійної реформи в нашій країні. І тут я теж хочу привести приклад.

Можливо, було просто ходити з гаслами, що ми хочемо пенсійну реформу, і нічого не робити для цього. А нам потрібна була серйозна системна робота, яку ми проводили щодня. Щодня ми говорили про її необхідність. Щодня ми зустрічалися з фахівцями, експертами, парламентарями, переконували, об’єднували людей, щоб ця реформа стала реальністю.

І слава Богу! 3 жовтня український Парламент ухвалив цю реформу. Це означає, що вже зараз процес, як я й обіцяв, виплат за жовтень місяць розпочався.  І найголовніше, що вже 9 млн (трошки більше 9 млн) пенсіонерів, отримують доплати до пенсій.

І я хочу підкреслити, що дуже важливо, що ми врешті-решт установили справедливість: якщо ти працював більше, якщо ти сумлінно працював усе своє життя, ти маєш отримати достойну пенсію. Тобто більшу пенсію, ніж той, хто не працював. І це дуже є важливим етапом самої справедливої пенсійної реформи. І ми це цього року зробили.

Я хочу підкреслити, що всі пенсіонери отримають уже перерахунки своїх пенсій, підвищення пенсій. Хто скільки зробив – і отримає. Бо раніше, я вважаю, найбільш велика була несправедливість у тому, що ті, хто мав право, ті, хто заробив, у них просто ці гроші забрали і їм їх не давали десятиріччями.  І готували будь-які подачки по пенсіях тільки до виборів.

І я вважаю, що ми зламали цю ганебну практику і без будь-яких виборів створили правильну систему пенсійного забезпечення, яка не залежить уже від політиків, а яка буде постійно продукувати, в тому числі й підвищення пенсій для українських пенсіонерів. Це важливе питання.

Ми обіцяли експертному середовищу, в Парламенті депутатам, що ми внесемо план дій щодо впровадження другого рівня накопичувальної системи.

Я хочу підкреслити, що обіцянка виконана. Ми нещодавно ухвалили план заходів щодо впровадження накопичувальної системи. І ми спільно з депутатами українського Парламенту, експертним середовищем будемо якісно над цим питанням працювати.

Окремо хочу підкреслити, що вже перепризначено 6 млн 530 тис. українських родин/людей отримали субсидії (домогосподарства отримали субсидії) на оплату житлово-комунальних послуг у наступному опалювальному сезону. Це якраз адресна підтримка й допомога тим, хто її потребує. Всі інші, хто має гроші, мають повноцінно сплачувати за всі послуги.

До речі, хочу підкреслити, що я не бачу жодних підстав, наголошую на цьому, на підвищення тарифів на місцях на тепло, гарячу воду і т.д. Я вважаю, що це вже відповідальність місцевої влади не допустити перевитрат, марнотратства, яке може призвести до зростання тарифів. Тому, вважаю, що всі в країні дуже відповідально до цього віднесуться і будуть дуже стримано підходити до коригування тарифів в країні.

Ми розпочали вже процес монетизації субсидій щодо економії, тобто фактично ми зараз проводимо верифікацію, створюємо реєстри і найближчим часом ми почнемо виплати по тих, хто зекономив енергоресурси.

Також хотів би підкреслити, що розпочато реформування самої системи зайнятості. Треба стимулювати не безробіття, а створення робочих місць. І сьогодні Мінсоцполітики - це наступна глобальна реформа, яку нам потрібно зробити в країні.

Але ми також подбали при реформі пенсійної системи, адже іноді люди говорять про те, що "мені більше 45 років, і я не можу знайти собі роботу" – ми ввели квотування, що люди, кому більше 45 років, зараз можуть вже претендувати на робочі місця в українських компаніях. Це буде не менше 4% від загального складу працівників. Тобто люди більше 45 років вже мають переваги щодо працевлаштування, тому що ця норма для роботодавця є обов`язковою, і вважаю, що це правильний крок.

Хотів би сказати про медицину. Ми дуже розраховуємо на те, що завтра в українському Парламенті буде достатня кількість депутатів для прийняття надзвичайно важливої реформи охорони здоров`я.

Що ми робимо зараз в самій системі? По-перше, нам потрібно ухвалити закон про зміни. По-друге, ми працюємо сьогодні над тим, щоб формувати далі систему доступних ліків. Зверніть увагу, 6,7 млн. рецептів виписано вже в Україні. Це мільйони українських громадян, які не могли, можливо, дозволити собі придбати ліки, отримали вже їх безкоштовно. Ми заплатили вже за це 430 млн грн.

Вже понад 6,5 тис. аптек беруть участь у цій програмі. Кількість аптек буде зростати, я про це відповідально заявляю, і перелік ліків, які ми будемо допускати до безкоштовного забезпечення буде теж розширюватися. Це означає, що ми будемо максимально поширювати адресність і будемо реагувати на запити українських громадян, особливо хронічно хворих, щоб забезпечувати їх безкоштовними ліками. Це наш обов`язок, ми це виконаємо, і на цю мету ми вже передбачили в наступному році 1 млрд грн. Тобто ви бачите, що це буде абсолютно достатньою цифрою для того, щоб забезпечити українців, хто цього потребує, безкоштовними ліками.

Окремо хочу підкреслити, що ми в 11 областях завершуємо формування 13 центрів кардіосудинної хірургії, що дозволить нам врятувати людям життя, і це реальність, врятувати життя тим, у кого є проблеми з серцево-судинною системою через запровадження абсолютно новітніх технологій у лікуванні таких хвороб. Таких 13 центрів буде, але найголовніше, що ми закладаємо в наступному році створення ще додатково 13 центрів для України. Тобто ми будемо розширювати ці центри, щоб в кожному куточку України людина, яка має проблеми з серцево-судинними захворюваннями, могла звернутися до цього центру і, по великому рахунку, врятувати життя або убезпечити від інвалідності і дати можливість людям...

Я говорив про це, я хочу поборотися за те, щоб люди в Україні жили довше. Я хотів би, щоб ми це все зробили для того, щоб люди насправді почали жити довше. І реформа медицини для цього є надзвичайно важливою. Хто цього не розуміє, я їм просто співчуваю, або є ті, хто просто не те, що цього не розуміють, а не хочуть ніяких змін. Вони паразитують на тому, що все погано, і більше нічого не пропонують. І це є величезна проблема.

Окремо хочу підкреслити по "Охматдиту". Перша черга, фактично влітку ми загально будівельні роботи завершимо. Зараз ведеться робота по встановленню обладнання, по адаптуванню цього обладнання до необхідних потреб, і я думаю, що до кінця року (так як я отримую інформацію від МОЗ) ми зможемо завершити всі ці роботи, передати колективу цей заклад для того, щоб вони вже почали готуватися до його відкриття і роботи з дітьми.

Взагалі хочу сказати, що питання охорони здоров'я дітей у 2018 році для нас буде дуже пріоритетним. Поки що воно не відображено в наших планах, але ми зараз працюємо над тим, щоб створити міцну програму підтримки дитячої системи охорони здоров'я. Це дуже важливо, тому що, не дай бог, дитина хворіє в родині, якщо це якась складна хвороба, то для батьків, крім того, що це величезний моральний виклик, життєвий виклик, це ще й серйозний економічний виклик, коли люди продають свої квартири, позичають гроші для того, щоб лікувати дітей.

Ми маємо з цим поборотися. Ми маємо не залишати родини українських громадян сам на сам з цією проблемою. І тут ми зараз шукаємо правильні підходи для того, щоб максимально ефективно зробити таку підтримку для таких дітей. Будемо все для цього робити, щоб запроваджувати таку систему. Поки що ми над нею працюємо, але думаю, що до кінця року ми вже зможемо презентувати якісь реальні рішення. Я хочу сказати, що це дуже турбує мене, моїх колег, і ми хочемо знайти правильний варіант підтримки таких родин.

Перед тим як я перейду до освіти, я би хотів декілька слів сказати про охорону здоров'я.

Ми маємо в самій системі охорони здоров'я України катастрофічну ситуацію. Ми не можемо далі консервувати той безлад, який відбувається в самій системі. Цього хочуть люди, лікарі – всі хочуть можливостей нормально лікуватися в нормальних умовах.

Я підготував деякі відеоматеріали і хотів би, щоб ми подивилися, в якому стані сьогодні в більшості своїй знаходяться заклади охорони здоров'я в нашій країні. Це я хочу показати всім тим, хто виступає проти медичної реформи, хто називає її геноцидом, хто все робить для того, щоб її не було прийнято, – всім тим, кому абсолютно все одно, як будуть далі жити люди. А мені і нам не все одно, і багатьом людям, які об'єдналися навколо того, щоб прийняти ці важливі зміни, не байдуже, як і в яких умовах будуть лікуватися українці і скільки років люди будуть жити.

Тому я вважаю, що це для нас є серйозним викликом, на який ми маємо дуже серйозно і відповідально відповісти – змінити систему охорони здоров'я для українських громадян.

Я прошу поставити цей ролик.

 

(Телесюжет)

 

ГРОЙСМАН В.Б. – Так виглядає більшість українських лікарень і відділень у них. Я категорично проти того, щоб вони так виглядали. Більше того, хочу підкреслити, що це можна змінити. Це можна змінити не за один рік. Але якщо ми зараз розпочнемо, то за декілька років нових умов, якісних умов лікування  буде більше.

Я не збираюся з цим миритися. І я закликаю всіх об’єднатися для того, щоб створити належну систему охорони здоров’я, яку я хотів би теж продемонструвати. Я хочу, щоб система охорони здоров’я виглядала так, як ми побачили в другому ролику.

Як ви думаєте, це закордонна клініка? Ні. Це Вінницька муніципальна лікарня, яка належить 100% місту. Це лікарня, до перебудови якої я безпосередньо мав відношення. А зараз це розвивають мої колеги, які мають мандат від вінничан щодо змін системи охорони здоров’я.

І таких лікарень має бути більше і в Вінниці, і в інших містах і областях, і селах, і районах. От за яку я медицину. Я хочу, щоб в таких умовах лікувалися, якщо буде потрібно, українські громадяни. І це можливо зробити, коли ми змінимо систему. Бо система, яку ми маємо, показала на першому ролику, що ми маємо. Це жах. І те, що ми можемо мати, це те, над чим я готовий працювати щоденно, стільки, скільки потрібно, щоб таких лікарень, як ми побачили, нових, стало в Україні все більше і більше. Разом. І місцева влада, і центральна влада, і це є надзвичайно важливим.

Тому я закликаю всіх завтра: "зелена кнопка", 226, і передайте відповідальність за проведення цих реформ Уряду і мені як Прем’єр-міністру.

 І я наголошую на тому, що за певний період часу ми наведемо лад в охороні здоров’я країни. І ви будете бачити, будете свідками того, що ці зміни будуть відбуватися достатньо позитивно і якісно.

Це непростий шлях, це не просто прийняли закон і завтра лікарні стали іншими. Ні. Це означає, що ми розпочнемо модернізацію, але ми зможемо її зробити. Той перший центр, там, де ми бачили обладнання  для серцево-судинних захворювань, я створив його в 2007 році, 10 років тому. Якби ми його не створили тоді, скільки людей втратили б своє власне життя? Уявіть, скількох людей лікарі врятували на цьому обладнанні! Це тисяча українських громадян!

Тому, вважаю, що це обов’язок нас усіх. І закликаю всіх політиків, які проти, отямитися та проголосувати. І ми будемо далі робити зміни в системі охорони здоров'я.

Друзі, повернемося до звіту. Питання освіти. Освіта є нашим незмінним пріоритетом. Якісна освіта є основою розвитку нашої держави. Було прийнято закон про освіту, що є дуже важливим кроком у впровадженні реформи освіти. Впроваджується концепція нової української школи.

Як ви бачите, в перших класах (у 100 школах) України відбувається вже пілотування нового стандарту початкової школи. 441 школа і 887 філій опорних шкіл уже почали функціонувати та функціонують в країні, бо дуже важливо. Створено за цей період часу, за серпень включно, 17 тис. місць у дитячих садочках. Доступність дітей до садочків. Ми маємо за три роки забрати взагалі чергу в дитячі садочки по всій країні. І ми це зробимо. І забезпечимо державне фінансування інклюзивного навчання за рахунок державної цільової субвенції, яка вже збільшена на більше 500 млн. у новому бюджеті 2018 року, а в цьому становить 209 млн.

Що стосується української науки. Звісно, ще дуже багато нам потрібно зробити щодо фінансування та формування управління в національній науці. Але врешті-решт робляться відповідні кроки, які можуть дозволити покращити ситуацію в науці.

Наприклад, на фінансування наукових робіт молодих учених ми вже виділяємо 40 млн. грн. І ми будемо йти далі. Буде створено фонд підтримки інновацій, наприклад, наступного року. Це такі елементи, які будуть дозволяти нам розвивати національну науку.

Йдемо далі, шановні колеги. Культура. Дуже важливо, щоб ми формували й далі підтримку культури. Я пам’ятаю, минулого року, коли ми пропонували передбачити 500 млн. на підтримку національного кінематографу, багато хто, можливо, й дивився на це дуже скептично. Але сьогодні потрібно підкреслити, що вже цього року ми отримали більше 20 фільмів українського виробництва. І це тільки початок. Ми будемо збільшувати підтримку кінематографу, оскільки це мистецтво – з одного боку, а з іншого боку – це й вся інфраструктура, яка розбудовується навколо кіновиробництва та кіноіндустрії. Тобто це теж є внесок у національну економіку.

Створено Український культурний фонд, Український інститут книги. Ту основу, яку ми заклали щодо фінансування кінематографу, ми будемо продовжувати. Цього року ми маємо, ми запропонували 500 млн на фінансування в наступному році на підтримку кінематографу, але я не виключаю, що під час підготовки бюджету до другого читання ми збільшимо цю цифру для того, щоб пришвидшити підтримку кіновиробництва в нашій країні.

Тут потрібно відзначити і спорт, про який ми не дуже багато говоримо, але цифри тут теж дуже красномовні. Ми взяли участь у 862-х міжнародних спортивних заходах і завоювали 2 тис. 226 нагород. Це серйозні досягнення наших спортсменів. Але маємо інвестувати в спортивну інфраструктуру, підтримку нашого національного спорту. І це теж один із наших пріоритетів.

Ви бачите на "Іграх Нескорених" в Канаді наша збірна здобула 14 медалей, ХХІІІ Літні Дефлімпійські ігри – теж 217 спортсменів взяли участь і результати теж говорять за себе. Фактично ми далі будемо підтримувати систему спорту і розвитку фізичної культури по всій країні.

Також треба сказати і про молодіжну політику і патріотичне виховання нашої молоді. Ми можемо побачити, що тільки за ті заходи, які були проведені за цей період, ми охопили більше 700 тис. молодих людей в різноманітних заходах. Також працюємо в умовах децентралізації з місцевою владою щодо відповідної реалізації молодіжної політики.

Верховенство  права і  боротьба з корупцією – це те, що нам вдалося на системному рівні змінити з точки зору можливості проявів самої корупції. Наше завдання, завдання правоохоронної системи – ловити, садити хабарників і корупціонерів. Наше завдання – змінити систему, щоб їм не було де живитися. Це дуже важливе питання для Уряду.

Ми розповсюдили систему безоплатної правової допомоги, що є дуже важливим. І вже 1,1 млн громадян нею скористалися. Уявіть, якщо потрібна якась юридична допомога, людині немає куди йти, а послуги адвоката, наприклад, дуже дорогі. То зараз є спеціалізовані центри, куди можна прийти і отримати безоплатну правову допомогу, що є дуже важливим.

Треба займатися підлітками і те, що створено вже 7 центрів ювенальної апробації в регіонах, теж є дуже важливим елементом.

Запровадження електронних сервісів, що дуже важливо, це проект "Шлюб за добу". Дуже важливо, що вже більше 13 тис. пар скористалися цією послугою, і все це буде тільки збільшуватися.

Онлайн-будинок юстиції. Свідоцтво про народження своїх дітей отримали вже 105 тис. батьків. Що стосується звернень і витягів, це теж можна робити в електронних сервісах.

Антирейдерська діяльність. Це дуже красномовна, до речі, картинка. Я хотів би, щоб саме так відбувалося з кожним порушником закону, незалежно від того, хто він є, щоб зразу їх "складали" і, якщо були порушені права чи закон, суд одразу встановлював винуватість, якщо вона є, і  давав вирок. Ми створили антирейдерські штаби, сьогодні вони працюють по всій країні і реагуємо на ті випадки, які можуть бути.

Що дуже важливо? Ми запровадили прозору систему аукціонів – блокчейн. Ідеться про те, що ця платформа не дає можливості маніпулювати цифрами, даними. Фактично сьогодні багато державних сервісів вже підключаються до цієї системи. Це означає, що ніхто не зможе щось підтасовувати в державних даних.

Ми розкрили реальних власників усіх компаній. Напевно, в жодній країні світу такого немає. В Україні це є. Ми по назві компанії або по прізвищу людини можемо зрозуміти, чим же ця людина володіє в країні. За назвою фірм, прикриттів і т.д. Це теж дуже міцний антикорупційний крок.

План заходів з реалізації розвитку системи запобігання та протидії легалізації відмивання доходів. Що є дуже важливим? Цей план заходів реалізується. Ми унеможливлюємо сьогодні незаконне переведення безготівкових коштів у готівку. Це теж є дуже міцним антикорупційним кроком, у тому числі щодо політичної корупції, коли за брудні кошти фінансують якісь політичні речі.

Безпека та оборона. Фактично система управління Збройними Силами України модернізується. Це шлях, який потрібно пройти, і він є дуже непростим. Наше завдання – забезпечити фінансування армії. Хочу підкреслити, що в 2017 році вже отримали 871 одиницю зразків озброєнь та військової техніки наші військові, в тому числі нові комплекси, боєприпаси – все те, що було необхідно.

Створюється нова національна телекомунікаційна мережа, підвищується рівень матеріального забезпечення для військовослужбовців. З початку року військовослужбовцям розподілено 678 квартир, забезпечено житлом 299 учасників АТО, і далі ми будемо продовжувати цю роботу. 750 млн на будівництво і придбання житла, виділеного для Міноборони в цьому році.

От що я хотів сказати, колеги. Зверніть увагу на цю цифру. Ми маємо зменшення кількості зареєстрованих злочинів порівняно з минулим роком на 14,5%. Тобто злочинність починає в країні зменшуватися, а розкриття – збільшуватися. Це говорить про те, що починається наведення ладу в країні. Це не так просто. Але ці цифри є теж дуже важливими, оскільки ми розуміємо, що ситуація починає нормалізуватися. І треба підсилювати сьогодні роль правоохоронної системи. Дуже важливо, щоб покарання за злочин було невідворотним – це дуже важливо є в цій системі.

Але я хотів би підкреслити, що сьогодні зменшення кількості злочинів і збільшення кількості розкривання – це дуже позитивна тенденція. Я переконаний в тому, що ми маємо її підсилювати. Тому, як ви пам'ятаєте, ми в минулому році підняли зарплату слідчим, операм карного розшуку – всім тим, хто реально бореться зі злочинністю на вулицях.

Окремо хочу сказати, що в нашому полі зору є наші території, які тимчасово окуповані. Дуже важливо, що ми відновлюємо туди сигнали наших українських телеканалів, радіо. Тобто йдеться про те, що ми будемо забезпечувати такими заходами подальшу реінтеграцію цих територій.

Дуже важливо, що ми отримали можливості для вільного пересування світом, зокрема Євросоюзом. 7,5 млн громадян вже скористалися, 7,5 млн перетинів вже відбулося за рахунок безвізового режиму, і під час нашої травневої домовленості з Президентом і Прем’єр-міністром Туреччини ми запровадили безвізовий режим для ID-карток, і як ви бачите, він вже запроваджений і люди починають відвідувати Туреччину без відповідних віз.

Дуже важливо, що ми починаємо виходити з нашим інформаційним ресурсом на інформаційний простір наших європейських партнерів та інших дружніх країн. Ми проводимо далі нашу співпрацю з міжнародними партнерами щодо проведення міжурядових комісій, різноманітних заходів щодо нашої європейської інтеграції. Найближчим часом буде затверджений оновлений план щодо виконання Угоди про асоціацію з Євросоюзом, який буде більш динамічний і більш сфокусований на конкретних завданнях, які нам потрібно вирішити.

В цілому хочу подякувати за увагу. Можливо, це був за часом трошки великий звіт, але хочу сказати, що дуже важливий. Кожен квартал ми звітуємо, кожне півріччя ми звітуємо. 9 місяців звітуємо і будемо рік звітувати.

Ми говоримо про конкретні цифри і факти. Ми говоримо про те, що ми зробили сьогодні і що плануємо зробити далі. Це конкретна робота, яку ми робимо кожного дня. Щось нам вдається більш краще, щось нам вдається, можливо, гірше. Але ми точно знаємо, що наші зусилля і важка праця приведуть Україну і українців до успіху.

Я завжди говорив про те, що є дві великих різниці. Говорити про роботу – це одна справа. А от робити роботу – це інша справа. Ми вміємо робити роботу, і я глибоко переконаний в тому, що будемо з кожним місяцем, півроком і роком демонструвати те, що ми стали на шлях абсолютної стабілізації ситуації в країні і розвитку.

Але найголовніше, щоб зворотний зв'язок ми отримали від простих звичайних громадян, щоб їхнє життя змінювалося, економіка зростала, і це для нас є принципово важливим. Ми дещо зробили, але зробити потрібно в майбутньому набагато більше. І тому зараз, як ніколи, ми потребуємо об’єднання і якісних, професійних, патріотичних підходів до змін в країні.

Дякую, шановні колеги! На цьому, я думаю, що я можу завершити.

 

версія для друку